اپل

تفاوت اپل تی وی پلاس و نتفلیکس از زبان معاون اپل

نائب رئیس بخش نرم افزارها و سرویس‌های اینترنتی شرکت اپل ادی کیو – Eddy Cue، مصاحبه‌ای با The Times انجام داده و در آن از سرویس‌های جدید اپل مانند Apple Music +،Apple News  و  +Apple TV ،  صحبت کرده است.

آقای کیو در این مصاحبه، بیشتر درباره اپل تی وی پلاس  +Apple TV صحبت کرد، سرویسی که قرار است پاییز امسال عرضه شود. به گفته کیو  اپل در این سرویس، اپل بیشتر به روی کیفیت تمرکز داشته تا کمیت.

سیستم پکیج‌های قابل ارائه در سرویس جدید اپل، +Apple TV ، دقیقا برعکس شبکه نتفلیکس است. نتفلیکس، هر ماه تعداد زیادی فیلم و سریال برای مشترکین خود ارائه می‌کند. به عقیده کیو، این سیستم هیچ ایرادی ندارد اما سیستم انتخابی اپل نیست. این یعنی اپل در سرویس جدید خود تصمیم ندارد مطالب متعدد را با فواصل کوتاه انتشار دهد.

آقای کیو همچنین اعلام کرد که اپل قرار است سریال درام تلویزیونی تولید کند و برای این کار، Jamie Erlicht  و  Zack Van Amburg  از شرکت سونی، به استخدام اپل درآمده‌اند. کیو البته تایید کرد که اپل تجربه زیادی در ساخت سریال تلویزیونی ندارد اما اگر هم بخواهد در حوزه‌ای وارد شود و شانس خود را امتحان کند، به بهترین شیوه ممکن آن را انجام می‌دهد.

درباره +Apple News ، اقای کیو اعلام کرد که یکی از اهداف مهم و بزرگ فعلی اپل، قانع کردن قشر جوان در مشترک شدن سرویس‌های جدید این شرکت است. اپل نیوز، از ابتدای ورودش به بازار در ابتدای سال جاری، با چالش‌های مختلف روبرو بوده است. اخیرا ناشران این سرویس نیز از درآمدهای ایجاد شده توسط این سرویس اعلام نارضایتی کرده‌اند.

کیو می‌گوید:« ما می‌خواهیم کاربران جوان این را بفهمند که دریافت اخبار و اطلاعات با کیفیت و دست چین شده، اهمیت زیادی دارد. البته این موضوع را ما که در میانسالی هستیم، به خوبی می‌فهمیم اما شخصی که 20 ساله است، در این زمینه به سختی قانع می‌شود.»

کیو همچنین به رشد فزاینده اپل موزیک اشاره کرد. این سیستم پخش موسیقی اختصاصی اپل، اخیرا به بیش از 60 میلیون کاربر دست پیدا کرده است که اشتراک این سرویس را خریداری کرده‌اند. به گفته کیو، رشد اپل موزیک، از عشق بالای کارمندان این شرکت به موسیقی ریشه گرفته است:« از ابتدای خلق اپل، موسیقی بخش جداناپذیری از اپل بوده. گویی موسیقی بخشی از دی‌ان‌ای اپل محسوب می‌شود. بخش بزرگی از زندگی استیو جابز هم بود. جابز همیشه معتقد بود که موسیقی در شکل گیری شخصیت منحصر به فردش، نقشی اساسی داشت.‌»

جانی آیو اپل را ترک می‌کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا