گوناگون

ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان در امارات

امارات از ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان تحت عنوان «نور ابوظبی» خبر داد. در اذهان عموم، امارات به عنوان کشوری نفت‌خیز شناخته می‌شود که بخش اعظمی ‌از درآمدها و همینطور انرژی خود را از طریق سوخت‌های فسیلی تامین می‌کند.

اما اخیر شرکت آب و برق امارات بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان را که از حداکثر ظرفیت تولید 1.18 گیگاواتی برخوردار است، افتتاح کرد. امکاناتی که در مقایسه به نیروگاه خورشیدی 569 مگاواتی Solar Star آمریکا، یک سروگردن بالاتر است.

امارات اخیرا توجه ویژه‌ای را معطوف استفاده از ظرفیت‌های طبیعی کرده است. در نیروگاه نور ابوظبی بالغ بر3.2 میلیون پنل خورشیدی استفاده شده که قادر است تا انرژی مورد نیاز برای 90 هزار نفر را تامین کند. همچنین این نیروگاه، میزان انتشار گاز CO2 به جو را تا یک میلیون تن در سال کاهش دهد.

برای درک بهتر این عدد باید بگوییم که این میزان معادل خارج کردن 200 هزار خودرو از جاده‌هاست. اگرچه امارات گام مهمی‌در جهت استفاده از انرژی‌های پاک برداشته، اما این کشور همچنان بخش زیادی از انرژی خود را از طریق سوخت‌های فسیلی تامین می‌کند.

شرکت آب و برق امارت قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک، پروژه‌های مشابه دیگری را نیز راه‌اندازی کند. برای نمونه در تلاش است تا بتواند نیروگاه خورشیدی 2 گیگاواتی خود را برپا کند. البته در این میان، عربستان نیز گام‌هایی را برداشته و از تصمیم خود برای افتتاح پروژه 2.6 گیگاواتی در شهر مکه خبر داد.

 

احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی در ایران توسط شرکت بریتانیایی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا