هواوی

پردازنده جدید هواوی موسوم به کایرین 810 معرفی شد

هواوی عضوی جدیدی تحت عنوان کایرین 810 را به خانواده چیپست‌های خود اضافه کرد. تراشه‌ای که با ورود خود به بازار، رقابت میان پردازنده‌های رده‌متوسط در بازار تراشه‌های نیمه‌هادی را داغ‌تر خواهد کرد.

این محصول مبتنی بر لیتوگرافی 7 نانومتری طراحی شده که برگ برنده آن در برابر نمونه‌های مشابه به حساب می‌آید. هواوی پیشتر از از این فناوری برای ساخت چیپست قدرتمند کایرین 810 خود استفاده کرده بود.

و اما در خصوص مشخصات فنی این پردازنده باید گفت که کایرین 810 از دو هسته قدرتمند کورتکس A76 با سرعت کلاک 1.27 گیگاهرتزی و شش هسته کورتکس A-53 با سرعت کلاک 1.88 گیگاهرتز بهره می‌برد. بار گرافیکی این چیپست نیز بر دوش تراشه Mali G-52 است.

هواوی اعلام کرده که این چیپست و تراشه گرافیکی آن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که منجر به ارتقای 162 درصدی عملکرد گرافیکی دستگاه نسبت به زمان استفاد از پردازنده قبلی این سری یعنی 710 خواهد شد.

همچنین، پردازنده جدید حدود 11 درصد در بخش پردازش‌های تک هسته‌ای و 13 درصد نیز در پردازش‌های چندهسته‌ای نسبت به کایرین 710 بهتر عمل می‌کند.

اما سلاح مخفی کایرین 810، برخورداری آن از واحد پردازش عصبی (NPU) با معماری جدید Davinci است که مبتنی بر فناوری Cube Quantitative Stereo Arithmetic Unit طراحی شده و قادر است عملکردی بهتر از چیپست‌های اسنپدراگون 855 و هلیو پی 90 را در پردازش اطلاعات مربوط به هوش مصنوعی به ارمغان آورد.

با کمک هوش مصنوعی به کار رفته در این چیپست، کایرین810 می‌تواند با اعمال تغییراتی در فرکانس تراشه گرافیکی، ارتقای عملکرد آن را منجر شود. کایرین 810 در دل گوشی جدید نوا 5 این شرکت به کار رفته و قرار است به زودی در نسل جدیدی گوشی‌های میان‌رده هواوی و آنر مورد استفاده قرار گیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا