هواوی

ثبت علامت تجاری HongMeng، سیستم عامل انحصاری هواوی

همانطور که احتمالا می‌دانید، دولت آمریکا محصولات شرکت چینی هواوی را در خاک این کشور تحریم کرده است.  به علاوه بر ممنوعیت واردات محصولات هواوی، سیستم عامل اندروید نیز دیگر به روی دستگاه‌های ساخته شده این شرکت، پشتیبانی نخواهد شد زیرا گوگل- سازنده اندروید- نیز یک شرکت آمریکایی است.

جنگ ترامپ با هواوی و چین می‌تواند به بالکانیزه کردن جهان تکنولوژی منجر شود

سخنگوی هواوی، اندرو ویلیامسون، طی مصاحبه‌ای در مکزیکو سیتی اعلام کرده که سیستم عامل اختصاصی این شرکت، در حال آماده سازی است. وی گفت:« سیستم عامل جدید که Hongmeng  نام دارد، در مرحله آزمایش به سر می‌برد. البته استفاده آزمایشی این سیستم عامل، فعلا تنها در کشور چین صورت می‌گیرد.»

آقای ویلیامسون همچنین اعلام کرد که این سیستم عامل، همین حالا به روی بیش از 1 میلیون دستگاه مورد استفاده قرار گرفته است. طبق گزارش جدید روییترز نیز، شرکت هواوی علامت تجاری Hongmeng  را در بساری از کشورها مانند امارات، کانادا، کره جنوبی، نیوزیند، کمبوجیه و پرو به ثبت رسانده است.

بر کسی پنهان نیست که هواوی ترجیح می‌دهد همچنان از سیستم اندروید گوگل استفاده کند و اگر دولت آمریکا همکاری کند، بدون شک توسعه هنگ منگ را متوقف خواهد کرد. اما سیستم عامل بک‌آپ این شرکت در هر صورت در حال آماده سازی است. طبق گفته ویلیامسون، این سیستم عامل تا چند ماه آینده آماده عرضه عمومی خواهد بود.

یک پلی استور با نام متفاوت

با حذف اندروید، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که هواوی روبرو خواهد بود، قطع دسترسی کاربران به  Play Store عظیم اندروید خواهد بود. این فروشگاه اپلیکیشن و برنامه مختص اندروید، متشکل از بسیاری از برنامه‌های مورد تایید و شناخته شده است.

این شرکت چینی، قرار است اپ استور اختصاصی خود را نیز عرضه کند که Huawei AppGallery نام دارد. اما این فروشگاه مجازی فعلا به هیچ عنوان کیفیتی حتی نزدیک به گوگل پلی و یا سرویس مشابه در سیستم عامل آی‌او‌اس – اپل استور- را ندارد.

به همین دلیل، این شرکت دست به دامن شرکت‌های برنامه نویس شده تا بتواند اپ‌های اختصاصی پلت فرم خود را ارائه کند. بر اساس اطلاعات درز پیدا کرده، این شرکت طی ایمیلی به بسیاری از برنامه‌نویسان و توسعه دهندگان برنامه، از آنها خواسته تا نسخه  مخصوص برنامه‌ها برای پلت فرم AppGallery را نیز طراحی کنند.

در ایمیل ارسال شده، هواوی مدعی شده که AppGallery در حال حاضر بیش از 560 هزار برنامه نویس دارد و این سرویس قرار است به روی تمام دستگاه‌های هواوی در سرتاسر جهان ارائه شده و بیش از 270 میلیون کاربر ماهیانه خواهد داشت.

علاوه بر تمام این‌ها، هواوی یک شکایت رسمی نیز به کمیسیون ارتباطات فدرال –FCC- ارائه کرده و از ممنوعیت دسترسی به شبکه‌های تکنولوژی به دلایل سیاسی و امنیتی، گله کرده است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا