ترجمه شدهگجتهوش مصنوعی

اولین ربات زمینی شرکت DJI

ربات جدید DJI، یک تانک مینی روور است که می‌تواند برای بچه‌ها نقش یک اسب تروژان هوشمند را بازی کند. این ربات  DJI RoboMaster S1 نام دارد و می‌تواند هم وسیله‌ای برای سرگرمی و هم آموزش کودکان باشد.

این ربات، توسط تیم سازنده پهپاد محبوب DJI Mavic Air ساخته شده، و همچنین اولین پهپاد زمینی شرکت DJI محسوب می‌شود. این ربات تانک مانند، به لوله پرتاب، چرخ‌های همه فن حریف و زره مجهز است.

RoboMaster S1، چرخ‌های مکنوم دارد که به ربات این امکان را می‌دهد تا در تمام جهات حرکت کنند. هنگام راهبری این ربات، کاربر می‌تواند با استفاده از دوربین FPV  تعبیه شده بالای این ربات، ویدیوی زنده و عکس تهیه کند. دوربین، به همراه با سخت افزار تثبیت کننده به روی سقف ربات تعبیه شده است.

در داخل این ربات مجموعا 21 سنسور وجود دارد و به همین دلیل ربات قادر است به اطراف حرکت کرده، اشیا را بشناسد، افراد را دنبال کند، جسچر و حرکات دست را تشخیص دهد، صداها را تشخیص داده و به آن‌ها جواب دهد و در صورت وجود ربات رقیب، وارد جنگ شود.

هدف اصلی ساخت DJI RoboMaster S1 ، آموزشی عنوان شده است. کاربران می‌توانند ربات RoboMaster S1 را بر اساس دستورالعمل ارائه شده، سرهم بندی کنند.  برنامه(اپلیکیشن) به خصوصی نیز به همین منظور طراحی شده تا کاربر راه و روش صحیح آشنایی و استفاده از ربات و قابلیت‌های آن را آموزش ببیند. این ربات با پشتیبانی از زبان‌های برنامه ریزی Python   و Scratch  به برنامه نویسان امکان می‌دهد تا راه‌های جدیدی برای کنترل ربات طراحی کنند.

در داخل اپلیکیشن مخصوص، دو برنامه Road to Mastery و RoboAcademy  هم وجود دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا کدهای اختصاصی خود را بنویسند.

RoboMaster S1 قرار است از امروز-12 ژوئن در بازار آمریکا با قیمت 499 دلار عرضه شود. عرضه بین المللی و اطلاعات قیمتی آن، فعلا اعلام نشده است.

منبع

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. بازتاب: slot online terpercaya
  2. بازتاب: buy weed online

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا