رویدادهای خارجیمایکروسافت

مایکروسافت:برای اعلام اطلاعات بیشتر اسکارلت، آماده نیستیم

بعد از ماه‌ها شایعه و حدس و گمان، مایکروسافت بالاخره جزئیات اندکی از نسل ششم کنسول بازی خود – ایکس باکس را تایید کرد. این کنسول، تحت کدنیم «پروژه اسکارلت» طی کنفرانس E3 2019 معرفی شد.

در این کنفرانس، مشخصات سخت افزاری ، تاریخ عرضه جهانی و تعدادی از متعلقات این کنسول اعلام شد. همچنین اعلام شد که قرار است یک بازی تحت عنوان Halo Infinite نیز همزمان با معرفی این کنسول، عرضه شود.

با این وجود، همچنان سوالات زیادی بی جواب مانده است. پروژه اسکارلت قرار است با چه قیمتی عرضه شود؟آیا منتظر یک کنسول باشیم یا دوتا؟ظاهر این کنسول چگونه خواهد بود؟

مصاحبه ای با لیز هارمن، نائب رئیس بخش مهندسی گیم شرکت مایکروسافت، بعد از سخنرانی کنفرانس انجام شد. بر اساس گفته‌های این مقام مسئول، آنچه که واضح است این است که مایکروسافت فعلا تمایلی به اعلام جزئیات بیشتر در این‌باره ندارد.

اعتبار تصویر: مایکروسافت

هارمن در مصاحبه خود عنوان کرد:«تمام آن چه که می‌خواستیم اعلام کنیم، در ویدیو منتشر شده وجود دارد. در آینده اطلاعات بیشتری از اسکارلت به اشتراک خواهیم گذاشت»

هارمن توضیح می‌دهد که مایکروسافت فعلا نمی‌تواند قیمت کنسول جدید را اعلام کند. همچنین امکان وجود کنسول‌های متعدد و جزئیات پیرامون این محصول، در این مرحله قابل اعلام نیست.

چیزی که می‌دانیم این است که پروژه اسکارلت قرار نیست برای انجام گیم‌ها، کاربر را ملزم به آنلاین بودن دائم کند:« کنسول‌های کنونی را در نظر بگیرید، کنسول جدید نیز به آنها شباهت دارد. با این تفاوت که قابلیت‌های کاربردی مختلف نیز به آن اضافه خواهد شد. به روزرسانی‌های متعدد به صورت منظم برای گیم‌ها منتشر می‌شود و کاربر بهتر است برای دسترسی به آنها آنلاین شود. با این وجود، بازی‌هایی هم هست که بدون نیاز به اتصال به اینترنت انجام می‌شود.»

از آنجاییکه مایکروسافت جدیدا به حوزه‌های «پخش و استریم ابری گیمینگ» و «دانلودهای دیجیتال»، علاقه نشان داده، می‌توان حدس زد که پشتیبانی از بازی‌های آفلاین به چه صورت خواهد بود.

اعتبار تصویر: TechRadar

از رقبا چه خبر؟

اما در مورد رقیب قدر و بزرگ ایکس باکس یعنی  Sony’s PS5 چه می‌دانیم؟

فعلا اطلاعات زیادی درباره نسل بعدی کنسول بازی سونی در دست نیست. تنها می‌دانیم که این کنسول قرار است با پردازنده AMD برای سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو عرضه شود. همچنین وجود هارد ذخیره سازی SSD برای اجرای سریع‌تر بازی‌ها نیز تایید شده است. اما مایکروسافت درباره نکته متمایزکننده کنسول آینده‌اش چه فکری کرده؟

هارمن می‌گوید:« ما نمیتوانیم بگوییم که رقبای ما چه کار می‌کنند. اما کاری که ما می‌خواهیم بکنیم این است که اسکارلت بتواند نسل جدیدی از بازی‌ها و گیم‌ها را خلق کند.این تمرکز اصلی ماست.»

https://itiran.com/2019/06/10/%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d9%86%d8%b3%d9%88%d9%84-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%a7%da%a9%d8%b3-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%a7/

نبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا