تکنولوژیگوناگون

معرفی اولین مرورگر اختصاصی گیمینگ توسط اپرا

معمولا وقتی به نمایشگاه E3 فکر می‌کنیم، نام شرکت‌های  بزرگ سازنده گیم مانند Square Enix، Bethesda، EA و مشابه آنها به ذهن خطور می‌کند. این شرکت‌ها و بسیاری دیگر از کمپانی‌های مشابه هر ساله در این نمایشگاه، جدیدترین گیم‌ها و بازی‌های خود را به بازار پر رقابت گیمینگ وارد می‌کنند. سونی و مایکروسافت هم هر سال در همین نمایشگاه، خبرهایی از کنسول‌های بازی آینده خود اعلام می‌کنند.

اما امسال در حرکتی عجیب و غیر معمول، شرکت نرم افزاری اپرا خبر متفاوتی اعلام کرد.  اپرا اعلام کرد که اولین مرورگر اختصاصی گیمینگ که Opera GX نام دارد، قرار است با قابلیت‌های متفاوتی عرضه شود.

Opera GX ، که نسخه‌ای زیرمجموعه از مرورگر اپرا است، به کاربران این امکان را می‌دهد که به روی بازی‌های قابل ارائه در این مرورگر، محدودیت رم و سی‌پی‌یو اعمال کنند. بر اساس نوع وب سایت‌ها و تَب‌های باز شده در آنها، مرورگرها ممکن است منابع زیادی را از دستگاه کاربر طلب کنند. کروم یکی از بدنام ترین مرورگرها در این زمینه است.

با وجود اعمال محدودیت، کاربر می‌تواند در هنگام گیم تنها در حد مورد نیاز دستگاه خود، گیم‌ها را بازی کرده و هنگام بازی با مشکل روبرو نشود.

Opera GX  گزینه به خصوصی دارد که GX Corner  نام دارد که برای دریافت خبرها و به روزرسانی‌های بازی‌های مختلف کاربرد دارد. مثلا به محض اینکه بازی مورد علاقه شما به صورت استریم آنلاین عرضه شد، این قابلیت برای شما نوتیفیکشن می‌فرستد.

رابط کاربری این مرورگر، تِم و فضای تاریک دارد که با رنگ قرمز ست شده است. فضای این مرورگر کلا جو بازی‌ها و گیم‌ها را تداعی می‌کند. جی اکس همچنین یک اِفکت صوتی دارد که توسط Rubén Rincón  ساخته شده، که البته اگر به یک مرورگر پر سر و صدا علاقه ندارید می‌توانید آن را خاموش کنید.

 

برخی از قابلیت‌های استاندارد اپرا، داخل جی اکس نیز اعمال شده است مانند سرویس چت از پلت فرم‌های مختلف، قابلیت مسدود سازی تبلیغات، سرویس وی پی ان رایگان و غیره.

شکی نیست که تمام نسخه‌های مختلف اپرا و کروم با جی اکس نیز سازگاری خواهند داشت.

نسخه اولیه اپرا جی اکس از امروز عرضه شده است. با وجود اینکه نسخه اصلی اپرا برای پلت فرم‌های ویندوز، مک او‌اس، لینوکس هم عرضه شده، اما اپرا جی اکس فعلا تنها برای ویندوز ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا