مایکروسافت

رونمایی از کنسول ایکس باکس جدید با نام اسکارلت

مایکروسافت می‌گوید این کنسول را در سال 2020 به بازار عرضه می‌کند

ایکس باکس جدید در راه است و نام آن هم امروز، با کُد نیم پروژه اسکارلت-Xbox Project Scarlett- معرفی شد.

مایکروسافت امروز در سخنرانی کنفرانس E3، اولین جزئیات سخت افزاری نسل بعدی کنسول ایکس باکس خود را اعلام کرد.

بر اساس خبرهایی که تا پیش از این منتشر شده بود، مایکروسافت قرار است دو مدل جدید کنسول ایکس باکس را در سال 2020 عرضه کند. یکی از این دو کنسول قرار است که هم رده  Xbox One X کنونی بوده و دیگری ادامه سری Xbox One S باشد.

حالا اطلاعات جدید دیگری از نسل بعدی کنسول‌های ایکس باکس در اختیار داریم. محصولات جدید این شرکت تحت عنوان پروژه اسکارلت معرفی شده‌اند.

مایکروسافت در کنسول‌های جدید، از سی‌پی‌یوهای جدید مجهز به پردازنده AMD’s Zen 2 و Radeon RDNA  بهره برده است. این شرکت همچنین قول داده که کنسول‌های جدید، 4 برابر بیشتر از Xbox One X. قدرت خواهند داشت.

مایکروسافت همچنین از رم پر سرعت GDDR6 RAM در کنسول‌های جدید استفاده کرده که بر اساس ادعای شرکت، رزولوشن(کیفیت تصویر) و فریم ریت(تعداد فریم در ثانیه) فوق العاده بالاتری نسبت به نسل‌های قبلی مهیا می‌کند.

سخت افزار داخلی Scarlett پروژه ایکس باکس.

کنسول‌های پروژه اسکارلت قرار است از بازی‌های 8K پشتیبانی کنند، بازی‌هایی که فریم ریت آنها تا 120 فلاپ در ثانیه می‌رسد.

مایکروسافت همچنین در پروژه اسکارلت، از قابلیت ذخیره سازی SSD نیز بهره برده است. سخنگوی ایکس باکس در سخنرانی معرفی این محصول اعلام کرد:« ما نسل جدیدی از اس‌اس دی‌ها را خلق کرده‌ایم. ما از این SSD به عنوان رم مجازی-virtual RAM- بهره برده‌ایم.»

بر اساس ادعای شرکت، چنین قابلیتی می‌تواند عملکرد-Performance- دستگاه را تا 40 برابر نسبت به نسل کنونی این محصول، افزایش دهد. این یعنی گیم‌ها با سرعت بیشتر و در حجم عظیم‌تری اجرا خواهند شد.

ایکس باکس پروژه اسکارلت

 

شرکت سونی نیز وعده داده که کنسول PS5  هم با پشتیبانی از گرافیک 8K، صدای 3D ، ذخیره سازی SSD و همگام سازی بازی‌های PS4 عرضه خواهد شد.   PS5 قرار است به یک سی‌پی‌یوی 8 هسته‌ای مجهز باشد. این سی‌پی‌یو قرار است به پردازنده نسل سوم AMD’s third-gen Ryzen تجهیز شده و جی‌پی‌یوی آن از گرافیک  ray-tracing  پشتیبانی خواهد کرد.

سونی همچنین در حال آزمایش قابلیت پشتیبانی PS5 از گرافیک 4K با رفرش ریت 120Hz است.

بازی Halo Infinite هم قرار است همراه با عرضه کنسول ایکس باکس پروژه اسکارلت، عرضه شود.

مایکروسافت از جزئیات بیشتر پروژه اسکارلت حرفی نزده و مراسم معرفی این پرو‌ژه نیز روند مشابهی با پروژه قبلی – Project Scorpio داشت. در Project Scorpio، نام کنسول اصلی،  Xbox One X معرفی شد.

احتمالا در نمایشگاه E3سال آینده، اطلاعات بیشتری از نسل جدید کنسول مایکروسافت اعلام خواهد شد.

بازی Halo Infinite یکی از پروژه های اسکارلت است.

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا