موبایل

پردازنده‌ جدید شرکت ARM ویژه گوشی‌های پیشرفته سال 2019 رونمایی شدند

شرکت ARM که سالهاست در زمینه تولید انواع پردازنده برای گوشی‌ها و انواع دستگاه‌های هوشمند فعالیت می‌کند، امروز نسل جدید محصولات خود را برای استفاده در گوشی‌های پیشرفته سال 2020 معرفی کرد.

این محصول از پردازنده مرکزی کورتکس A77 و پردازنده گرافیکی Mali-G77  بهره می‌برد. عملکرد IPC پردازنده A77 در مقایسه با مدل‌های پیشین، تقریبا 20 درصد افزایش یافته است. بدین معنی که این قطعه قادر خواهد بود فرآیندهای پیچیده و مشکل را با سرعت بالاتری مدیریت کند.

اغلب چیپست‌های موجود در بازار همانند محصولات شرکت‌های کوالکوم، اپل و سامسونگ به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در کنار برخورداری از هسته‌هایی برای پردازش‌های سنگین، از حداقل دو هسته کم‌مصرف دیگر نیز برای پردازش‌های سبک بهره می‌برند.

این پردازنده اما با طراحی جدیدی تولید شده که علاوه بر ارتقای عملکرد، از دو برابر ظرفیت بیشتر نسبت به مدل‌های نسل قبل خود برخوردار است. همچنین به لطف طراحی خاص این محصول، فضای بیشتری نیز برای استفاده از دیگر قطعات همانند سخت‌افزار پردازشگر تصویری و هوش مصنوعی فراهم شده است.

پردازنده کورتکس A77 قادر به ارائه عمکردی شبیه به نوت‌بوک‌های موجود در بازار است. شرکت ARM، امیدوار است که شرکت‌ها از این محصول در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای قابل‌حمل خود نیز استفاده کنند.

در خصوص پردازنده گرافیکی Mali-G77 نیز باید گفت گه این تراشه از معماری جدیدی تحت عنوان Valhall بهره می‌برد. این طراحی ارتقای 40 درصدی عملکرد چیپ را به دنبال خواهد داشت.

از طرفی دیگر، میزان مصرف انرژی نیز تا 30 درصد کاهش خواهد یافت و چیزی حدود 30 درصد نیز فضای خالی بیشتر ایجاد خواهد شد. همچنین، یادگیری ماشینی این پردازنده نیز در مقایسه با مدل‌های قبلی، تقریبا 60 درصد ارتقا یافته است.

انتظار می‌رود شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و یا حتی برخی لپ‌تپ به استفاده از این پردازنده جدید ARM روی خواهند آورد چرا که فناوری به کاررفته در این محصول، یک سروگردن از نمونه‌های مشابه خود بالاتر است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا