گوگل

سیستم هشدار دوربین سرعت به گوگل مپ اضافه می‌شود

اگر راننده خودرو هستید و به تکنولوژی علاقه دارید، پس از اشنیدن این خبر خیلی خوشحال می شوید. گوگل تایید کرده که به زودی یک ویژگی جدید را به سرویس گوگل مپ اضافه می‌کند که به راننده قبل از رسیدن به دوربین‌های سرعت و مکان‌های دارای محدودیت سرعت هشدار می‌دهد. سیستم هشدار دوربین سرعت در 40 کشور دنیا قابل استفاده خواهد بود.

گوگل در مصاحبه سخنگوی خود با وبسایت تک کرانچ و پس از انتشار گزارش‌های متعدد از طرف کاربران وبسایت ردیت این خبر را رسما تایید کرد. از اوایل ژانویه امسال بود که گوگل مپ یک سری هشدار را برای کاربران ارسال کرد. حال به نظر می‌رسد شرکت قصد دارد سیستم هشدار دوربین سرعت را به طور گسترده در اختیار کاربران سراسر دنیا قرار دهد.

این ویژگی می‌تواند برای رانندگان بسیار کاربردی باشد اما این احتمال هم وجود دارد که عرضه این ویژگی با واکنش تند مراجع قانونی هم همراه شود. اوایل امسال بود که پلیس نیویورک نامه‌ای را به دیوان عالی آمریکا نوشت و طی آن از شرکت Waze به دلیل نمایش ایست بازرسی‌های پلیس به کاربران شکایت کرد. پلیس نیویورک اعتقاد دارد این ویژگی به رانندگان متخلف این امکان را می‌دهد که به راحتی از مواجهه با ایست بازرسی‌های پلیس جلوگیری کنند و از این طریق افراد به رانندگی پرخطر و خلاف قانون تشویق شوند.

البته سخنگوی گوگل درباره ویژگی جدیدی که این شرکت قرار است به زودی عرضه کند گفته که اعلام هشدار به رانندگان درباره دوربین‌های سرعت باعث می‌شود رانندگان با حواس و دقت بیشتری به رانندگی خود ادامه دهند و بتوانند تصمیمات مطمئن‌تری حین رانندگی اتخاذ کنند.

سیستم هشدار دوربین سرعت گوگل مپ قرار است با یک سری ویژگی‌های جدید که اخیرا به این برنامه اضافه شده بود در اختیار کاربران سراسر دنیا قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا