سامسونگموبایل

هر آنچه از گلکسی نوت 10 سامسونگ می‌دانیم

هر ساله، گوشی‌ها‌ی پرچمدار سامسونگ تحت عنوان دو برند گلکسی اس و گلکسی نوت روانه بازار می‌شوند. چندی پیش سامسونگ، آخرین محصول سری گلکسی اس خود را با نام گلکسی اس 10 معرفی کرد و اکنون تمامی‌ نگاه‌ها‌ به گلکسی نوت 10 این شرکت دوخته شده است.

محصولی که در چند هفته اخیر در کانون توجه منابع افشاگر خبری بوده و هر چند روز یک‌بار، اطلاعاتی در خصوص مشخصات و قابلیت‌ها‌ی مورد انتظار برای این اسمارت‌فون به بیرون درز می‌کرد. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیاندازیم که به هر آنچه تاکنون در خصوص گلکسی نوت 10 منتشر شده است.

گلکسی نوت 10: نام و زمان عرضه

گلکسی نوت 10: نام و زمان عرضه

طبق آخرین شینده‌ها‌، این گوشی با اسم رمز «داوینچی» و با شماره مدل SM-N975F ثبت شده است. اگرچه هنوز سامسونگ رسما نام محصول جدید سری نوت خود را اعلام نکرده، اما شواهد حاکی از آن است که احتمالا تغییری را در نامگذاری این گوشی شاهد باشیم.

به این دلیل که اگر خاطرتان باشد، سامسونگ در سال 2012 تبلتی مجهز به اندروید 4 را تحت عنوان گلکسی نوت 10.1 روانه بازار کرد. اگرچه تقریبا 7 سال از عرضه این محصول می‌گذرد، اما شباهت اسمی‌گلگسی نوت 10 و گلکسی نوت 10.1 می‌تواند کاربران را گیج کند و از این رو، سامسونگ احتمالا چاره‌ای دیگر برای این مساله خواهد اندیشید.

مرتبط: دو باگ عجیب در گلکسی اس ۱۰

دلیل دوم، احتمال عرضه چندین مدل از این گوشی است که اگر از عنوان نوت 10 برای این گوشی استفاده شود، ممکن است سامسونگ را در نام‌گذاری مدل‌ها‌ی دیگر به دردسر بیاندازد.

با این حال، برخی منابع خبری نیز ادعا کرده‌اند که سامسونگ نسخه پیشرفته این مدل را با پسوند Pro عرضه خواهد کرد. بدین معنی که اگر نام گلکسی نوت 10 برای مدل امسال انتخاب شود، نسخه پیشرفته آن، گلکسی نوت 10 پرو لقب خواهد گرفت.

البته تمامی‌این اطلاعات فعلا در حد حدس و گمان هستند و باید تا ماه اگوست و شاید هم سپتامبر منتظر ماند و دید که چشم بادامی‌ها چه تدبیری را برای این کار خواهند اندیشید.

گلکسی نوت 10: طراحی

گلکسی نوت 10: طراحی

یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی که به گوشی‌ها‌ی گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 وارد شد، شباهت بسیار زیاد آن‌ها‌ با مدل‌ها‌ی سال قبل بود. حال و با توجه به این مساله، سامسونگ تمامی‌تلاش خود را برای بازطراحی گلکسی نوت 10 به کار بست و تغییراتی همچون اضافه کردن دوربین در حفره‌ تعبیه‌شده بر روی نمایشگر، تعبیه حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، بکارگیری سیستم دوربین سه‌گانه و مواردی از قبیل را در نسل جدید گوشی‌ها‌ی سری نوت خود اعمال کرد.

با این حساب، می‌توان گفت که گلکسی نوت 10، با شکل و شمایلی نسبتا متفاوت معرفی خواهد شد. تغییراتی که برخی از آن‌ها‌ را از گلکسی اس 10 وام گرفته و برخی دیگر نیز در نوع خود بی‌نظیر خواهند بود.

گلکسی نوت 10، با شکل و شمایلی نسبتا متفاوت معرفی خواهد شد

 

گفته می‌شود علاوه بر استفاده از سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر، مهندسان سامسونگ گلکسی نوت 10 را به نمایشگر Infinity-O مجهز خواهند کرد. نمایشگر این گوشی بدون حاشیه، بدون ناچ و بدون هرگونه برشی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که دوربین سلفی این گوشی همانند گوشی وان‌پلاس 7 پرو، به دوربین پاپ‌آپ مجهز خواهد بود و یا اینکه شاهد بکارگیری آن در زیر صفحه نمایش خواهیم بود.

طبق آخرین شنیده‌ها‌، خبری از ورودی 3.5 میلیمتری هدفون در گلکسی نوت 10 نخواهد بود که البته حذف این قابلیت، قطعا به مذاق کاربران خوش نخواهد آمد. همچنین، گفته می‌شود که سامسونگ دکمه‌ها‌ی فیزیکی را از روی این گوشی حذف خواهد کرد و همانند گوشی U12 پلاس شرکت اچ‌تی‌سی، به کلیدهای حساس به فشار مجهز خواهد بود.

از دیگر موارد قابل ذکر در طراحی گلکسی نوت 10، تغییر ابعاد آن است. به طوری که احتمالا مدل امسال از نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی بهره خواهد برد. البته مدل کوچک‌تر این گوشی نیز با نمایشگر 6.4 اینچی عرضه خواهد شد.

طبق افشاگری‌ها‌ی اخیر، سامسونگ در حال کار بر روی نسخه 5G این گوشی است تا مدل‌ها‌ی گلکسی نوت 10 را به چهار عدد برساند که از میان آن‌ها‌ دو مدل LTE  و در دو اندازه متفاوت خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود که نسخه 6.7 اینچی همان مدل 5G باشد.

گلکسی نوت 10: مشخصات و ویژگی‌ها‌

گلکسی نوت 10: مشخصات و ویژگی‌ها‌

اولین مشخصه بارز محصولات سری گلکسی نوت سامسونگ، قلم S Pen این گوشی‌ها‌ست. سامسونگ در سال گذشته، گلکسی نوت 9 را با قلمی‌ارتقایافته و با کاربردهای متفاوت روانه بازار کرد. از این رو، انتظار می‌رود که طبق سنت هر سال این شرکت، قلم S Pen در گلکسی نوت 10 نیز به ویژگی‌ها‌ و قابلیت‌ها‌ی جدیدی مجهز شود.

از دیگر مشخصات مورد انتظار برای این گوشی نیز می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 855، حافظه رم 8 گیگابایتی و حداقل حاافظه داخلی 128 گیگابایتی اشاره کرد. هنوز اطلاعاتی در خصوص پشتیبانی گلکسی نوت 10 از فناوری شارژ وایرلس منتشر نشده، اما با توجه به تعبیه این ویژگی در بسیاری از گوشی‌ها‌ی پرچمدار سامسونگ در سال‌ها‌ی اخیر، عدم استفاده از فناوری شارژ وایرلس در گلکسی نوت 10، دور از ذهن به نظر می‌رسد.

گفته می‌شود که محصول نوت امسال سامسونگ، به یک باتری 4500 میلی آمپری مجهز خواهد بود. یعنی 500 میلی آمپر بیشتر از ظرفیت باتری گلکسی نوت 9 سال گذشته.

همچنین، طبق اسناد منتشر نشده، گلکسی نوت 10، دوربینی با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری را در دل خود جای خواهد داد. گفته می‌شود که این گوشی به دوربین چهارگانه مجهز خواهد بود.

گلکسی نوت 10: قیمت

گلکسی نوت 10: قیمت

طرفداران برند سامسونگ به خوبی می‌دانند که محصولات سری گلکسی نوت سامسونگ، بیشترین قیمت را در میان محصولات این شرکت دارند. امسال نیز احتمالا این رویه تکرار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که قیمت مدل پایه این گوشی، کمتر از 1000 دلار نخواهد بود. قیمت مدل‌ها‌ی دیگر این گوشی نیز حدود 1200 و نسخه 5G نیز بیشتر از این برآورد شده است.

گفتنی است اطلاعات فوق، فعلا در حد همان شایعه و گمانه‌زنی‌ها‌یی بیش نیستناد و باید منتظر ماند و دید که تا چه اندازه این اطلاعات به واقعیت تبدیل خواهند شد.

مرتبط:

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا