سامسونگ

تولید گلکسی J متوقف و تولید گلکسی A دوبرابر می‌شود

سامسونگ به شرکتی تبدیل شده که نمی‌تواند معرفی موبایلهای جدید به بازار را متوقف کند و این مسئله بدون توجه به استراتژی‌های شرکت همواره در حال رخ دادن است.

در طرف دیگر سامسونگ در حال جای دادن اسمارت‌فون‌های خود در سری‌های محدود است. حال بر خلاف کاهش سری مدل‌های خود از طرف دیگر میزان تولید سری گوشی‌های سامسونگ افزایش پیدا کرده است.

برای درک بهتر این مسئله، سامسونگ گوشی‌های خود را امروزه به سری‌های S، A و نوت محدود کرده اما در طرف دیگر اسمارت‌فون‌های مختلفی را تحت نام این 3 سری به بازار عرضه می‌کند. حال اخبار جدید نشان می‌دهند این شرکت کره‌ای قصد دارد تولید گوشی‌های سری J را متوقف و تولید گوشی‌های سری A سامسونگ را دوبرابر کند.

این خبر البته از سال پیش شروع شد که شایعاتی مبنی بر اینکه گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد بر روی سری‌های نوت، A، S و M تمرکز کند و تولید دیگر سری‌ها را متوقف کند منتشر شد. چند وقت پیش اولین اسمارت‌فون سری M نیز معرفی شد و از طرفی دیگر هم دیدیم گوشی سری گلکسی On هم نامحسوس از صحنه کنار رفته است. با این وجود گلکسی J توانست چند سالی دوام بیاورد که البته به نظر می‌رسد عمر این سری هم به انتهای خود رسیده است.

توقف تولید گلکسی J

چند روز پیش کمپانی سامسونگ اعلام کرد که گلکسی J دیگر تولید نخواهد شد و جای خود را به سری A این شرکت خواهد داد. این مسئله می‌تواند اضافه شدن گوشی‌های پایین رده به مجموعه گوشی‌های میان رده شرکت را تا حدودی توجیه کند. حال که سری A شامل گوشی‌های میان رده و پایین رده می‌شود، شرکت می‌تواند به جای قیمت، بیشتر بر روی نوآوری‌های جدید در این سری اسمارت فون‌ ها تمرکز کند.

این تغییر کاملا اجتناب ناپذیر بود چراکه سامسونگ در یکی دوسال اخیر همواره در حال از دست دادن بازار گوشی‌های پایین رده به دلیل وجود رقیبی همچون شیائومی بود. از آنجایی که گوشی‌های میان رده سامسونگ در این چند سال به خاطر داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد قیمت نسبتا بالایی داشته‌اند، بسیاری از خریداران مجبور بودند برای خرید یک گوشی میان رده با قیمت مناسب سراغ دیگر برندهای ادرویدی بازار بروند. ناگفته نماند که سامسونگ می‌تواند این اشتباه را درباره گلکسی M نیز تکرار کند.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا