رویدادهای خارجیلپ‌تاپ

عرضه پردازنده Ice Lake اینتل در لپ تاپ‌ها تا پایان سال

اینتل، از پردازنده 10 نانومتری جدید خود پرده برداشت. این مدل پردازنده قرار است تا پایان سال جاری میلادی در لپ تاپ‌ها و اولترا بوک‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

اینتل مدت‌هاست که قصد دارد پردازنده مجهز به تکنولوژی 10nm خود رابه بازار عرضه کند. این تراشه اولین بار در سال 2016 و هم زمان با معرفی سری Cannon Lake  رونمایی شد. اما حالا زمان عرضه آن به بازار فرا رسیده است. طبق ادعای این شرکت، پردازنده جدید، صنعت کامپیوترسازی را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

همین امروز هم در نمایشگاه کامپیوتکس شاهد بودیم که لپ تاپ Dell XPS با پردازنده 10 هسته ای اینتل Ice Lake عرضه شد.

پردازنده جدید، بخشی از پروژه Athena است. این پروژه اینتل، هدف دارد تا در بخش‌هایی از صنعت کامپیوتر تغییراتی اساسی ایجاد کند مانند عملکرد، عمر باتری، قابلیت اتصال و غیره.

پردازنده نسل دهم Ice Lake، تنها قسمتی از پروژه Athena است. این تراشه‌های جدید در CES 2019 معرفی شدند و قابلیت‌هایی نظیر WiFi 6 دارند و از گرافیک بالایی پشتیبانی می‌کنند

Intel

پشتیبانی از WiFi 6 و  Thunderbolt 3  در تکنولوژی جدید، تطبیق پذیری و قابلیت‌های اتصال دستگاه‌های آینده را افزایش خواهند داد.

پردازنده Ice Lake در نسخه‌های  Core i3  تا Core i7 ساخته شده و حداکثر 4 هسته و 8 threads خواهند داشت. سرعت این تراشه با قابلیت توربو بوست، حداکثر تا 4.1GHz خواهد رسید. سرعت  GPU clock نیز تا حداکثر 1.1GHz خواهد بود که نسبت به نسل‌های قبل، حدودا دو برابر شده است. چنین قابلیتی امکان پشتیبانی از ویدیوی  4K HDR را ممکن می‌سازد.

Intel

فراتر از یک لپ تاپ

اینتل، حوزه کامپیوترهای خانگی یا دسکتاپ ها را نیز فراموش نکرده است. این شرکت نسخه Intel Core i9-9900K را به Core i9-9900KS ارتقا داده است که قابلیت سرعت توربو بوست تا حداکثر 5GHz را ارائه می‌کند. با چنین قابلیتی، قطعا رقیبی جدی برای AMD Ryzen  به بازار وارد خواهد شد. این نسل از پردازنده تا آخر سال در دسترس خواهد بود.

برای آن دسته از کاربرانی که عملکردی فراتر از اینها را می خواهند‌، پردازنده‌‌های جدید Core-X نیز معرفی شده است. این پردازنده، نسل جدیدی از پردازنده سری HEDT processors محسوب می‌شوند. فعلا مشخصات جزئی از این محصولات در دست نداریم اما طبق ادعای اینتل، سرعت این تراشه‌ها با تکنولوژی Intel Turbo Boost Max Technology 3.0 افزایش یافته است.

اینتل همچنین، پردازنده نسل نهم  Core VPro را نیز معرفی کرده که روی موبایل و دسکتاپ تعبیه خواهد شد. این پردازنده، در حیطه تجارت و بیزنس کاربرد خواهد داشت و قابلیت‌هایی متمرکز بر افزایش امنیت و تجاری محور دارند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا