تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

ویدیوهای افقی به IGTV اینستاگرام آمدند

اینستاگرام رسما اعلام کرد که سرویس IGTV این شرکت از امروز ویدیوهای افقی را نیز پشتیبانی خواهد کرد.

قابلیت IGTV تقریبا یک سال پیش برای کاربران این اپلیکیشن عرضه شد و تاکنون تنها امکان مشاهده ویدیوها به صورت افقی برای کاربران فرهم بود.

اینستاگرام در این خصوص نوشت: این یک تغییر بسیار بزرگ برای IGTV محسوب می‌شود. معتقدیم که این یک تغییر درست برای بینندگان و تولیدکنندگان ویدیوهای Iین سرویس است. اضافه کردن این قابلیت شبیه به کاری است که ما در سال 2015 و با برداشتن محدودیت ارسال عکس‌های مربعی‌شکل در اینستاگرام انجام دادیم و خلاقیت و درگیری بیشتر کاربران را به دنبال داشت. اکنون معتقدیم که این مورد در خصوص IGTV نیز تکرار خواهد شد.

مرتبط: قابلیتهای جدید اینستاگرام

قابلیت IGTV در طی این مدت تلاش کرده تا با جذف مخاطب، جای خود را در میان رقبایی همچون TikTok باز کند. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که تولیدکنندگان تمایلی به استفاده از IGTV ندارند.

یکی از دلایل بی‌رغبتی تولیدکنندگان به IGTV، عدم کسب درآمد از محتوای تولیدی است. چرا که برخلاف یوتیوب، اینستاگرام هنوز سرویسی را برای درج تبلیغات در ویدیو و پرداخت درآمد حاصل از آن به تولیدکنندگان در نظر نگرفته است.

تا به امروز، یکی از چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان ویدیوها، فراهم نبودن امکان اشتراک ویدیوها به صورت افقی بود که از امروز این ویژگی به IGTV اضافه شده است. اکنون به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان می‌توانند علاوه بر یوتیوی و یا دیگر سرویس‌ها، از IGTV نیز به عنوان بستری برای بهتر دیده شدن ویدیوهایشان استفاده کنند.

مرتبط: آموزش غیر فعال کردن و حذف دائمی اینستاگرام

قابلیت‌های جدید اینستاگرام

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا