اپل

مک بوک پرو هشت هسته‌ای اپل عرضه شد

مک بوک پرو ۱۵ اینچ ۲۰۱۹  اپل حالا به طور رسمی از جدیدترین پردازشگر اینتل یعنی پردازنده نسل نهم اینتل پشتیبانی می‌کند به این ترتیب حالا مک بوک پرو هشت هسته‌ای Core i9 واقعیت پیدا کرد.

اپل این موضوع را از طریق یک خبر رسمی منتشر کرد.

بر اساس اعلام اپل مک بوک پرو ۱۵ اینج این شرکت با کانفیگ جدید از نسخه Core i7 شروع می‌شود و مدل گرانتر آن Core i9 هشت هسته‌ای است.

قیمت نسخه ارزانتر ۲۳۹۹ دلار و قیمت نسخه هشت هسته ای ۲۷۹۹ دلار است.

مک بوک پرو هشت هسته‌ای به چه معناست؟

آیا این مک بوک پرو ۲۰۱۹ بود؟

به طور ساده این تغییرات در پردازنده سرعت قابل ملاحظه‌ای به مک‌ بوک پروهای پرچمدار اپل اضافه می‌‌کند.

سال گذشته این شرکت کامپیوترهای سری پرو را با پردازنده چهار و شش هسته‌ای عرضه کرده بود و حالا با پردازشگر هشت هسته‌ای مک بوک پرو ۱۵ اینچی از دو برابر سرعت مدل چهار هسته‌ای برخوردار است و ۴۰ درصد هم سرعت بالاتری نسبت به مدل شش هسته‌ای دارد.

اما از جهت استفاده روزانه اگر بخواهیم مثالی بزنیم مک بوک پرو جدید تا ۷۵ درصد سریعتر می‌تواند یک رندر فیلتر در فوتوشاپ را نسبت به نسخه چهار هسته ای انجام دهد.

نسخه جدید مک بوک پرو اپل به جز این تغییر در پردازنده عملا تغییر دیگری را شاهد نبوده هرچند گفته می‌شود در این نسخه معضل کیبورد مک بوک پرو ( که اپل حالا برنامه تعمیر آن را تمدید هم کرده )‌ هم بالاخره حل شده است.

سایر تجهیزات این مدل مک بوک پرو با مدل سال ۲۰۱۸ تفاوتی نکرده است.

آیا این مک بوک پرو ۲۰۱۹ بود؟

با این تغییرات این پرسش ایجاد می‌شود که آیا مک بوک پرو ۲۰۱۹ اپل همین نسخه است؟

برخی شایعات پیش از این حاکی از آن بودکه اپل می‌خواهد مک بوک پرو ۱۶ اینچی را امسال یا سال ۲۰۲۰ عرضه کند. حتی برخی هم می‌گویند ۲۰۲۱.

به هر حال این تغییر پردازنده نمیتواند برای مدل سال ۲۰۱۹ کافی به نظر برسد به همین دلیل احتمالا در پایان سال ممکن است شاهد نسخه جدیدی از مک بوک پرو ۲۰۱۹ باشیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا