اپل

اپل طرح تعمیر رایگان کیبورد مک بوک پرو را تمدید کرد

اپل امروز یک به روز رسانی جدید را به طرح تعمیر کیبرد مک ‌بوک های خود اضافه کرد.

تمامی مک ‌بوک های دارای مکانیزم کیبرد پروانه‌ ای واجد شرایط این طرح تعمیر شده‌اند. این یعنی معدود دستگاه‌هایی که در گذشته شامل این طرح نمی‌شدند نیز از این به بعد می توانند از این طرح تعمیر کیبرد پروانه ای اپل استفاده کنند. هنوز مشخص نیست این طرح تا چه زمان ادامه خواهد داشت. این شرکت گفته تمامی مک ‌بوک‌ هایی که از 4 سال پیش تا به امروز خریداری شده‌اند شامل این طرح می‌‌شوند.

مرتبط: چگونه مشکل کیبورد مک بوک پرو را بدون کمک اپل حل کنیم؟

ضمنا اپل اعلام کرده مک‌ بوک‌ های جدید این شرکت که روز گذشته معرفی شدند نیز شامل این طرح می‌شوند. اپل گفته که مدت زمان تعمیر این کیبردها نیز کاهش پیدا خواهد کرد. لازم به ذکر است برای بهره مندی از این طرح تعمیر، کیبرد مک بوک شما حتما بایستی با مشکل مواجه شده باشد و فقط در این صورت شامل این طرح می‌شود.

طی چند سال اخیر شرکت اپل به شدت در زمینه این مکانیسم کیبرد مورد انتقاد و فشار رسانه‌ها و منتقدین قرار گرفته است. البته اپل گفته اکثر کاربران هیچ مشکلی در هنگام استفاده از این کیبرد نداشته‌اند و تنها در برخی موارد کلیدهای کیبرد به درستی عمل نمی‌کنند. اپل اخیرا بابت این ایراد از کاربران عذرخواهی کرده و بود همواره سعی داشته این مسئله را جزئی و بی اهمیت جلوه دهد.

البته شواهد و گزارش‌های متعدد از سراسر دنیا نشان می‌دهند که این مشکل خیلی هم جزئی نیست و بسیاری از کاربران از عملکرد بد این کیبرد ناراضی هستند. ضمنا گسترش طرح تعمیر این کیبردها نیز خود گواهی بر بزرگ بودن این مشکل است.

تغییرات جدید در کیبورد مک بوک

جدا از این مسائل، اپل اعلام کرده که یک سری تغییرات را در مکانیزم کیبردهای پروانه‌ای مکبوک‌ ها ایجاد کرده است. این شرکت گفته که از یک سری عناصر جدید در مکانیزم سوییچ کیبردها استفاده کرده که مشکلات کلیدهای کیبرد را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. گفته شده که این تغییرات در کیبرد مک‌بوک پرو 15 اینچی و مک‌بوک پرو 13 اینچی مجهز به تاچ بار که به تازگی معرفی شدند به‌کارگرفته خواهد شد.

کیبورد جدید مک‌بوک کار دست اپل داد!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا