مایکروسافت

مایکروسافت اج بر پایه گوگل کروم

مایکروسافت در حال تکمیل مرورگر اج بر پایه کروم است. این کمپانی تصمیم دارد تا با استفاده از منبع‌باز بودن کرومیم دو مرورگر مایکروسافت اج و گوگل کروم را با هم ترکیب کند و از هر کدام ویژگی مثبتش را جدا کند. مایکروسافت در بخش اینسایدر که مربوط به پروژه‌های آینده این شرکت است، سه قسمت دارد. Canary Channel، Dev Channel و Beta Channel. شما می‌توانید به هر قسمت که مایل هستید سر بزنید. اما تفاوت آنها در چیست؟

مایکروسافت Canary Channel

مایکروسافت در بخش اینسایدر خود قسمتی به نام Canary دارد که برای کسانی است که صبر خیلی کوتاهی دارند! در این قسمت مایکروسافت هر فعالیتی که در یک روز کاری انجام می‌دهد را آپلود می‌کند. یعنی شما به‌روزترین حالت سرویس را می‌توانید داشته باشید، که در این مطلب صحبت بر سر مرورگر جدید اج است. یعنی اگر نسخه Canary را نصب کنید هر روز آپدیت دریافت خواهید کرد که البته طبیعی است اگر باگ هم داشته باشد.

مایکروسافت Dev Channel

اگر هم اهل صبر هستید هم دوست دارید به جدیدترین فعالیت‌های مایکروسافت سرک بکشید این نسخه برای شماست. در واقع زمانی که این آپدیت‌های روزانه به یک هفته برسند مایکروسافت پس از جمع بندی آنها را در قالب Dev Channel ارائه می‌دهد. این مطلب هم با همین نسخه در آی‌تی‌ایران برای شما نوشته شده است.

مایکروسافت Beta Channel

اگر اعصاب باگ و کراش را خیلی ندارید اما بدتان نمی‌آید کمی زودتر از کاربران محتاط تکنولوژی آینده را ببینید باید نسخه Beta را دانلود کنید. مایکروسافت برای اینکه مشکلات کمتری در این مرحله وجود داشته باشد این بخش را هر ۶ هفته آپدیت می‌کند. البته نسخه بتای مایکروسافت اج هنوز عرضه نشده است.

مایکروسافت اینسایدر

همه این موارد برای آپدیت ویندوز و حتی آفیس هم وجود دارد که می‌توانید به مایکروسافت اینسایدر سر بزنید. برای مثال اینجا لینک مایکروسافت اج اینسایدر را قرار می‌دهیم.

اگر هم زودتر دیدن سرویس‌های آینده برای شما جذابیتی ندارد و می‌خواهید همه‌چیز پایدار و بدون اشکال باشد این مطلب را فراموش کنید و منتظر بمانید تا نسخه اصلی و رسمی آن وارد فروشگاه مایکروسافت شود و فقط از طریق خود ویندوز آپدیت رسمی را انجام دهید.

تمرکز مایکروسافت اج

مایکروسافت در نسخه جدید مرورگر اج به دنبال یک زیرساخت قابل اعتماد، چابکی و سرعت بالا، سازگاری با هر نوع معماری و پشتیبانی از افزونه‌ها است. چراکه با توجه به قابلیت‌های نسخه جدید مایکروسافت اج می‌توانید همه افزونه‌های اج و گوگل کروم را روی آن نصب کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این بروزر این است که چند کاربر مختلف می‌توانند در آن لاگین کنند و صفحات مرتبط با خود را ببینند.

مرورگر اج

نسخه جدید مایکروسافت اج در واقع حاصل همکاری گوگل و مایکروسافت است. این یعنی از این به بعد هرچه گوگل کروم قوی‌تر شود، مایکروسافت اج هم قوی‌تر می‌شود و به نظر می‌رسد این موضوع خیلی به نفع مایکروسافت و کاربران اج است. در بروزر جدید هیچکدام از ویژگی‌های خوب اج حذف نخواهند شد. برای مثال ویندوز هلو، اسکرول یکپارچه‌ی روان و سرویس معلولان به خوبی گذشته کار خواهد کرد.

یکی از مدیران مایکروسافت هم در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که:

ما مستقیما با تیم مهندسان گوگل کار می‌کنیم و این یک همکاری مشترک است. نتیجه این همکاری هم فقط مرورگری که امروز نصب می‌کنید نیست، پس منتظر خبرهای خوب باشید.

اگر جزو کسانی‌ هستید که خیلی با عجله نسخه لو رفته هفته گذشته را نصب کردید باید بدانید خیلی چیزها تغییر کرده است. نسخه امروز اج بسیار زیباتر از گذشته شده و در همین مدت تغییر قابل توجهی داشته است. مایکروسافت در این مرورگر جدید از تکنولوژی‌های پیچیده‌ای استفاده کرده است و این یعنی این مرورگر بر اثر گذر زمان و استفاده کارایی بهتری را خواهد داشت که این امر را مدیون Fluent Design است.

اگر ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی دارید همین الان می‌توانید مایکروسافت اج Dev یا Canary را دانلود و نصب کنید. اگر هم ویندوز ۸.۱ یا ۸ یا ۷ یا حتی مک او اس دارید خبر خوب اینکه این مرورگر برای شما هم در آینده عرضه خواهد شد. درست است که این نسخه فعلا برای توسعه دهندگان است اما بسیاری از کاربران عادی هم آن را نصب کرده‌اند و بازخورد خیلی خوبی داده‌اند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا