خودرو

تویوتا یاریس هاچبک 2020 با همکاری مزدا تولید می‌شود

تویوتا یاریس هاچبک ۲۰۲۰ قرار است با همکاری مزدا عرضه شود.

زمانی که شرکت خودروسازی تویوتا خودروی «کورولا هچ» (Corolla Hatch) را عرضه کرد نشان داد که خودروهای اکونومی تا چه اندازه می‌توانند جذاب باشند.

یاریس از سری مدلهای اکونومی تویوتا است و طبیعتا کسی انتظار امکانات تویوتا سنچری ( لوکس‌ترین خودروی تویوتا ) را از آن ندارد.

حال این کمپانی ژاپنی قصد دارد با کمک شرکت مزدا مدل 2020 خودروی خود را جذاب‌تر و خواستنی‌تر کند.

تویوتا یاریس هاچبک 2020 با اینکه یک خودرو کاملا جدید است اما آشنا به نظر می‌رسد. این خودرو در اصل نسخه هاچبک خودروی یاریس سدان است که به معنای دیگر همان خودروی مزدا2 با لوگوی تویوتا خواهد بود. مزدا 2 خودرویی است که در سراسر دنیا به جز آمریکا به فروش رفته است.

در کل باید دید همکاری تویوتا و مزدا چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

شبیه به مزدا اما متفاوت

تویوتا یاریس مدل ۲۰۲۰

یاریس 2020 هم در قسمت پشتی و در بخش چراغ‌ها همانند نسخه سدان خود طراحی شده. زمانی هم که از بغل به خودرو نگاه می‌کنید، خطوط مواج روی بدنه چهره‌ای را منعکس می‌کنند که با خطوط صاف و مستقیم روی بدنه خودروی مزدا کمی متفاوت هستند. در کل روح تویوتایی این خودرو بیشتر در عقب ماشین نمود پیدا کرده و باعث می‌شود در تشخیص تویوتا یا مزدا بودن این ماشین کمی شک کنید. نتیجه گیری شما از برند این خودرو هرچه که باشد تفاوتی ندارد چراکه شما با یک خودروی بسیار زیبا و مدرن طرفید.

تاثیرات طراحی مزدایی بیشتر در قسمت‌های داخلی خودرو دیده می‌شود. راننده در جلوی خود با یک فرمان سه تکه مواجه می‌شود و امکناتی که برخی از آنها دستی و برخی نیز دیجیتال هستند. تویوتا از یک نمایشگر 7 اینچی نیز بر روی قسمت مرکزی داشبورد استفاده کرده که با سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی همخوانی کامل دارد و این یک خبر خود برای علاقه‌مندان به این دسته از تکنولوژی‌ محسوب می‌شود. اتصال بلوتوث و سیستم تشخیص دستورات صوتی در مدل پایه این خودرو قابل استفاده است اما استفاده از سیستم مسیریابی تنها با پرداخت هزینه بیشتر قابل دسترسی خواهد بود.

یاریس هاچبک 2020

یاریس 2020 به صورت 4 سرنشین طراحی شده که البته امکان اضافه شدن سرنشین پنجم بین دو صندلی عقبی خودرو برای مسافت‌های کوتاه وجود دارد. جعبه عقب یاریس 2020 هم گنجایشی برابر با 5 متر مکعب دارد.

موتور تویوتا یاریس هاچبک 2020

یاریس هاچبک از یک موتور 1.5 لیتری 5 سیلندر با 106 اسب بخار بهره می‌گیرد. دیفرانسیل‌های جلویی این خودرو نیز برای حرکت خود می‌توانند از دنده 6 سرعته اتوماتیک بهره‌مند شوند.

از آنجایی که رانندگی با یاریس سدان بسیار جذاب و جالب بود این انتظار می‌رود که رانندگی با این خودروی هاچبک هم همینطور باشد. در کل عملکرد و مصرف صوخت خودرو پس از عرضه آن و تست‌های دقیق مشخص خواهد شد.

یاریس مزدا ۲۰۲۰

یاریس 2020 به 6 ایربگ از جمله ایربگ‌های پرده‌ای مجهز است.

ضمنا این مدل خودرو به سیستم ایمنی هوشمند کاهش سرعت برای جلوگیری از برخورد نیز مجهز شده که قادر است اشیاء و موانع در طول مسیر را تشخیص داده و در مورد آنها به راننده هشدار دهد و حتی در صورت ضرورت سیستم ترمز را به صورت اتوماتیک به‌کار بیندازد.

با اینکه تویوتا مدل قبلی یاریس را در فرانسه تولید کرد اما مدل 2020 قرار است توسط شرکت مزدا و در کشور مکزیک انجام بگیرد.

اطلاعات مرتبط با قیمت این محصول هنوز منتشر نشده اما احتمال می‌رود قیمت پایه این خودرو چیزی حدود 16500 دلار باشد. خودرو یاریس هاچبک قرار است در دو مدل LE و XLE به بازار عرضه شود.

مرتبط:

تویوتا جان شما را نجات می‌دهد

تویوتا جان شما را نجات می‌دهد!

نگاهی از نزدیک به تویوتا Rav4 2019

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا