خودرونمایشگاه 2020 CES

تویوتا جان شما را نجات می‌دهد!

تویوتا سیستمی طراحی کرده است که در صورت لزوم کنترل خودرو را در دست می‌گیرد تا آسیبی به شما وارد نشود

تویوتا در نمایشگاه CES 2019 از سیستم ایمنی جدیدی رونمایی کرده که برای همه جالب بود.

تکنولوژی جدید تویوتا Guardian System نام دارد. این سیستم با استفاده از همه سنسورها و دوربین‌های خودرو شرایط را رصد می‌کند و زمانی که متوجه بشود شما با یک تصادف جدی فاصله‌ای ندارید وارد عمل می‌شود.

Guardian System تقریبا از همه چیز استفاده می‌کند، در شرایطی ممکن است خودرو را به جلو ببرد تا از پشت آسیب کمتری ببیند، ممکن است خودرو را متوقف کند و یا حتی به عقب ببرد تا با کسی که چراغ قرمز را رد کرده برخورد نکنید.

این سیستم ایمنی تویوتا پیش از انجام هر کاری همه جوانب را در نظر می‌گیرد. در نهایت با انتخاب بهترین تصمیم ممکن در آن لحظه کنترل خودرو را به دست می‌گیرد و جان شما را نجات می‌دهد.

تویوتا در یک حرکت خیرخواهانه و اجتماعی تصمیم گرفته این سیستم امنیت تویوتا خود را در اختیار همه خودروسازان جهان بگذارد تا با استفاده از این سیستم خطاهای رانندگی از بین برود.

بر اساس آمارهای جهانی تصادفات، بیش ۹۰ درصد تصادفات رانندگی به دلیل خطای انسانی است. این یعنی در اکثر تصادفات راننده نتوانسته در آن لحظه تصمیم درست را در زمان مناسب بگیرد.

تویوتا در ادامه گفت ارزش بازار خودروهای خودران به ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید. این خودروها هر روز در حال گسترش هستند. شاید شروع این سیستم از خودروهای الکتریکی بود اما امروزه به همه خودروها رسیده است. تویوتا می‌گوید این سرویس می‌تواند با همه سنسورهایی که روی خودروهای امروزی است هماهنگ شود و هزینه اضافه‌ای هم برای خودروساز ندارد.

مدیرعامل تویوتا می‌گوید هر سال در اتوبان‌های دنیا بیش از ۱.۳ میلیون نفر کشته می‌شوند که اکثر آنها به دلیل ناتوانی در تصمیم‌گیری لحظه‌ای جان خود را از دست می‌دهند. این سیستم جدید به گفته تویوتا می‌تواند جان بیشتر آنها را نجات بدهد. تویوتا کار روی این پروژه را سه سال پیش آغاز کرده و حالا به مرحله نهایی رسیده است.

تازه‌ترین تکنولوژی‌های نمایشگاه CES 201  را از آی تی ایران دنبال کنید.

 

منبع
bloomberg

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا