بازیمایکروسافت

پروژه xCloud را فراموش نکنید!

شواهد نشان می‌دهد دنیای بازی در حال تغییر و تحول است. همه کمپانی‌ها از گوگل گرفته تا سونی تصمیم دارند بازی را روی ابرها ببرند! اما بازی‌ بر پایه سرویس‌های ابری چقدر ممکن است؟ آیا کنسول‌ها بازی حذف می‌شوند؟ کدام کمپانی پیشرو در اجرای بازی بر پایه رایانش ابری است؟

پاسخ به همه این سوال‌ها فعلا ممکن نیست اما برخی از آنها را مدیر پروژه xCloud مایکروسافت پاسخ می‌دهد. هنوز خیلی درباره سرویس xCloud اطلاعات در دست نیست اما «کریم چودهری» می‌گوید مایکروسافت امسال سرویس xCloud خود را رسما رونمایی می‌کند. او همچنین گفت این سرویس به معنی پایان کار کنسول‌ها نیست و مایکروسافت همچنان ساخت کنسول بازی را ادامه خواهد داد. او برای درک بهتر قدرت پروژه xCloud یک دموی زنده از آن را اجرا کرد که دسته ایکس باکس وان به یک موبایل اندرویدی متصل شده و می‌توانید بازی فورتزا را در ویدئوی پایین تماشا کنید.

 

از آنجایی که تمام پردازش بازی در سرورهای اژور مایکروسافت انجام می‌شود در نتیجه گرافیکی که در بازی بالا می‌بینید بسیار بالا است و برای بازی کردن آن شما فقط نیاز به یک اینترنت خوب دارید. دسته ایکس باکس از طریق بلوتوث به هر موبایلی متصل می‌شود و شما می‌توانید به راحتی با کامپیوتر یا موبایل خود بازی کنید.

مدیر پروژه xCloud مایکروسافت می‌گوید تصمیم دارند این سرویس را مانند اسپاتیفای یا نتفلیکس عرضه کنند تا کاربران به راحتی و با هر دستگاهی به توانند به همه بازی‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.

از طريق
engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا