موبایل

موتورولا پیشتاز 5G می‌شود؟

موتورولا چند سالی است که گجت‌های ماد خود را عرضه کرده است. این مادها که با موتو زی شروع شدند همچنان در حال گسترش هستند. موتورولا تصمیم گرفته تا از این امکان استفاده کند و با ماژول 5G موبایل‌های خود را زودتر از رقبا به نسل پنجم اینترنت موبایل مجهز کند.

طبق گفته موتورولا، موتو زی ۳ اولین موبایل مجهز به 5G می‌شود. البته احتمال می‌رود سامسونگ و ال‌جی هم برنامه‌های ویژه‌ای برای 5G داشته باشند. در این میان اپل خیال طرفداران را راحت کرد و بر اساس شنیده‌ها این شرکت حداقل تا سال ۲۰۲۰ خیال استفاده از تکنولوژی 5G را ندارد.

موتورولا 5g

موتورولا گوشی‌های زی ۳ و زی ۳ پلی را سال گذشته با 4G معرفی کرده است، اما با ماژول جدید (5G Mod) موتورولا می‌تواند آنها را به اولین موبایل‌های 5G دنیا تبدیل کند. این ماد خیلی از واقعیت دور نیست و خبرها نشان می‌دهد موتورولا تاییدیه رگولاتوری (FCC) را هم دریافت کرده است. این موضوع نشان می‌دهد ماژول 5G از لحاظ استاندارد هم آماده عرضه شده است و حالا باید منتظر جدی شدن نسل پنجم از طریق اپراتورهای موبایل باشیم.

تلاش ورایزون برای 5G

ظاهرا ورایزون (Verizon) سریع‌تر از سایر اپراتورها خود را برای 5G آماده کرده است. شایعات نشان می‌دهد گلکسی اس ۱۰ احتمالا با پشتیبانی از 5G و با همکاری ورایزون به زودی عرضه می‌شود. موتورولا هم ظاهرا با ورایزون وارد همکاری خواهد شد.

تلاش کوآلکام برای 5G

کوآلکام هم خود را آماده کرده تا مودم‌های 5G را انبوه تولید کند زیرا به نظر می‌رسد مشتریان زیادی منتظر باشند. در حال حاضر مودم اسنپ‌دراگون X50 از 5G پشتیبانی می‌کند. اما مثل همیشه دغدغه نسل‌های جدید مخابراتی باتری است. معمولا نمونه‌های اولیه مصرف باتری زیادی دارند و این امر کمپانی‌ها را به دردسر می‌اندازد.

باتری ماد 5G

موتورولا برای باتری هم برنامه ریزی کرده است. موتورولا در ماد 5G علاوه بر مودم یک باتری ۲ هزار میلی‌آمپری هم قرار داده است. این موضوع باعث می‌شود تا موتورولا نه‌تنها با ضعف باتری مواجه نشود بلکه باتری از حالت 4G هم بیشتر دوام بیاورد. این ماد جدید ۷ میلی‌متر ضخامت دارد و در آن ۱۰ آنتن قرار گرفته تا سرعت بسیار خوبی را حاصل کند.

سرعت اینترنت 5G

اینترنت 5G سرعت بسیار بالایی دارد و در جهان امروز به خوبی می‌تواند کاربران فراوانی را جذب کند. برای مثال با یک موبایلی که به 5G مجهز است می‌توان یک ویدئو با کیفیت کامل 4K را زنده تماشا کرد.

این مطلب را هم بخوانید: فرق 5G و 4G چیست؟

منبع
notebookcheck

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا