اپلموبایل

اپل عجله‌ای برای 5G ندارد

امسال مقالات زیادی درباره اینترنت 5G به انتشار رسید و خیلی کمپانی‌ها را برای این تکنولوژی وسوسه کرد. برای مثال هوآوی، شیائومی و سامسونگ صحبت‌هایی کردند که علاقه آنها را برای استفاده از نسل پنجم ارتباطات نشان می‌دهد. به احتمال زیاد هم سال آینده شاهد چندین موبایل با قابلیت 5G خواهیم بود، اما با اینکه رویداد اپل در انتهای سال است اما ظاهرا اپل برنامه‌ای برای آیفون 5G ندارد و قرار است موبایل 5G خود را در انتهای سال 2020 معرفی کند. اتفاقی مشابه آنچه در شارژ وایرلس دیدیم. در آن زمینه هم تقریبا اپل آخرین کمپانی دنیا بود که به این فناوری مجهز شد. ظاهرا فست کمپانی یک منبع مطمئن در داخل کمپانی اپل دارد و این منبع این موضوع را تایید کرده که آیفون 5G در سال 2020 معرفی می‌شود.

موضوع دیگری که این منبع لو داده است پایان همکاری اپل و کوآلکام است. به گفته این منبع اپل برای مودم‌های 5G با اینتل همکاری انحصاری خواهد کرد و کوآلکام را فعلا کنار می‌گذارد. از سوی دیگر اینتل هم شدیدا مشغول تحقیق و توسعه مودم‌های نسل پنجم است که به آنها مودم‌های 8161 می‌گوید در واقع این مودم‌ها مدل بهبود یافته مودم‌های 8060 هستند که اپل امروز در برخی آیفون‌ها از آن استفاده می‌کند. به گفته منبع فست کمپانی اپل با این مودم‌ها مشکل دارد و رابطه خود را به خاطر همین مودم‌ها با اینتل کمرنگ کرده و برای آیفون‌های 10 اس و 10 اس مکس از مودم‌های کوآلکام استفاده می‌کند.

اپل متخصص ارائه دیر هنگام تکنولوژی‌های جدید است و شارژ بی‌سیم تنها نمونه این سرعت عمل پایین نیست. اپل فناوری 3G را تا سال 2008 به موبایل‌های خود اضافه نکرد و حتی برای اینترنت 4G هم تا سال 2012 کاربران را تشنه نگه داشت. آنچنان که مشخص است این روند همچنان ادامه دارد و اپل هنوز هم حاضر نیست در ارائه اینترنت پرسرعت با بقیه کمپانی‌ها همگام باشد.

منابع: فست کمپانی و بی‌جی‌آر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا