اپل

پتنت آیفون تاشو هم ثبت شد

هر روزه شایعات جدیدی راجع به کمپانی‌های بزرگ دنیا در زمینه کار بر روی اسمارت فون تاشو شنیده می‌شود. شیائومی، هوآوی، ال‌جی، لنوو و موتورلا شرکت‌هایی هستند که در چند ماه گذشته شایعاتی راجع به آنها در این زمینه منتشر شده است. روز پنجشنبه شرکت اپل یک پتنت جدید را به ثبت رساند که طرح‌هایی از آیفون تاشو در آن دیده می‌شد. این البته ادامه‌ پتنتی بود که این شرکت ابتدا در سال 2011 ثبت کرده بود و در سال 2016 هم آن را با یک سری از تصاویر به‌روز رسانی کرده بود.

زمان‌بندی جالب اپل

آنچه که این پتنت را خیلی جذاب کرده، زمان ثبت آن است. این پتنت در حالی به ثبت رسیده که شرکت سامسونگ قصد دارد 20 فوریه یعنی چند روز دیگر از اسمارت فون تاشو خود با نام گلکسی 10 رونمایی کند. البته در این مراسم سامسونگ قصد دارد از گلکسی اس10 هم رونمایی کند.

در تصاویر موجود در پتنت آیفون تاشو اپل، یک گوشی دیده می‌شود که قابلیت خم شدن از وسط را دارد. این تصاویر البته به پتنت شرکت موتورولا برای گوشی تاشو Razr هم شباهت دارند. البته نگرش سامسونگ و شیائومی به این شکل است که گوشی در حالت باز به اندازه یک تبلت است و در حالت تا شده به اندازه یک اسمارت‌فون عادی خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های جالب در پتنت آیفون تاشو اپل، لولاهای اطراف نمایشگر اولد است که باعث خم شدن صفحه می‌شوند.در این تصاویر دیده می‌شود که نمایشگر قابلیت تا شدن هم به سمت داخل و هم به سمت خارج را دارد. ممکن است این طراحی فراتر از آیفون هم برود و حتی در آیپد و مک‌بوک‌های آینده این شرکت نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

با این اوصاف، اضافه شدن ویژگی‌های جدید به این پتنت اپل بدین معنا نیست که این شرکت قطعا چنین آیفونی را در سال 2019 تولید و روانه بازار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا