استارتاپ

پلیس فتا خواستار مسدود شدن سایت دیوار شد

رییس پلیس فتای تهران بزرگ : مبلغ کلاهبرداری های رخ داده در این سایت به ۲ میلیارد تومان رسید

یک مقام پلیس فتا از دادستانی تهران خواسته که با توجه به افزایش جرایم در سایت دیوار این سایت مسدود شود.

سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتای تهران بزرگ در این درخواست به ناتوانی مدیران سایت دیوار را در کنترل آگهی ها و افزایش میزان جرایم در این سایت اشاره کرده است.

این مقام انتظامی به روزنامه جام جم گفته است که ۲۰ درصد جرایم سایبری از بستری مثل سایت دیوار و آسیب پذیر بودن این سایت موجب تبلیغ فعالیت کلاهبرداران و متضرر شدن مردم میشود.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ گفته است موضوع این سایتها را باید جدی گرفت.

به گفته سرهنگ کاظمی وقتی آگهی های این سایتها رصد شود می بینید یک شماره تلفن یک بار آگهی فروش خودرو، یک بار آگهی فروش یخچال و بار دیگر آگهی فروش پرنده می‌گذارد. قطعا چنین فردی کلاهبردار است.

جدید : توضیح روابط عمومی دیوار درباره درخواست مسدود شدن سایت توسط پلیس 

 

پرونده کلاهبرداریهای متعدد در سایت دیوار

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به پرونده تشکیل شده در تهران بزرگ در ارتباطات با کلاهبرداری درسایت دیوار گفته است: پلیس فتا هیچ مجوز برای فعالیت این سایت نداده است و بر توان پلیس فتا نیست بر تمام آگهی ها و اقدامات سایت نظارت کند.

به گفته سرهنگ کاظمی امسال ۳۰۰۰ پرونده کلاهبرداری مرتبط با سایت دیوار در پلیس فتا تشکیل شده است.

همچنین تاکنون ۳۰ متهم در این رابطه دستگیر شده‌اند.

مبلغ کلاهبرداری‌های انجام شده از طریق سایت دیوار به ۲ میلیارد تومان می رسد.

کلاهبرداری یکی از جرایم رخ داده در سایت دیوار است و ما شاهد خرید و فروش اجناس ممنوعه در آن و ارایه خدمات نامتعارف هستیم سرهنگ کاظمی

 

این مقام انتظامی می‌گوید کلاهبرداری یکی از جرایم رخ داده در سایت دیوار است و ما شاهد خرید و فروش اجناس ممنوعه در آن و ارایه خدمات نامتعارف هستیم.

به گفته وی مرد آزارگری طعمه‌هایش را از طریق این سایت انتخاب می‌کرد.

 

درخواست برای مسدود کرد سایت دیوار

سرهنگ کاظمی گفته است که از دادسرای جرایم رایانه‌ای درخواست شده با دستور قضایی تا زمانی که مسوولان سایت دیوار راهکاری برای امنیت مراجعه کنندگان در نظر نگیرند آن را مسدود کنند.

روزنامه جام جم سایت دیوار
روزنامه جام جم امروز در کنار مصاحبه با یک مقام پلیس فتا دو خبر دیگر درباره کلاهبرداری از طریق سایت دیوار را منتشر کرده است

به گفته وی مدیران سایت دیوار مدعی هستند که سایت دیوار بیش از ۴۰ میلیون کاربر دارد و خودشان هم راهکاری برای حل مشکلات موجود ندارند.

وی تاکید کرد در حال حاضر این سایت به بازاری تبدیل شده که مجرمان به راحتی در آن می‌چرخند و طعمه را شناسایی کرده و لطمات سنگین مالی به بار می‌آورند

رییس پلیس فتا در خصوص دیگر سایتهای مشابه هم گفته است: سایت های دیگر هم باید ضریب امنیتی و نظارتی خود را افزایش دهند تا در پوشش و فروش کالا به بستری برای وقوع جرایم تبدیل نشود.

گفتنی است دو سال قبل رییس اتحادیه مشاوران املاک هم خواستار مسدود شدن دیوار شده بود. او گفته بود دیوار از یک سو باعث ضرر به صنف مشاوران املاک شده و از سوی دیگر ریسک معاملات را بالا برده است.

مرتبط:

کسب درآمد به دلار از منزل کلاهبرداری است

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سایت دیوار نمونه ای از ناتوانی تحلیل بیزنس و تحلیل امنیت بسیاری از مدیران فناوری اطلاعات است که اتفاقا در سایتهای دیگری از جمله ایرانسل چند میلیاردی هم می توان دید.
    عده ای بی مسوولیت، بدون توان تحلیل کسب و کار و تحلیل امنیت و کلا بی مسوولیت نسبت به حفظ حقوق کاربران و مشتریان، چه مشترک، چه فروشنده و چه خریدار
    هم دیوار و هم ایرانسل هیچ یک فرایندی برای آزمایش احراز هویت و مالکیت ایمیل ندارند:
    هر نشامی ایمیلی که کاربر در هنگام ثبت نام بدهد بدون این که ایمیل احراز مالکیت به آن نشانی فرستاده شود به عنوان نشانی ایمیل برای آن کاربر ثبت می شود
    دهها بار با ایمیل و تلفن به مسوولین بی مسوولیت دیوار و ایرانسل شکایت کرده ام اما دریغ از یک جو اقدام و احساس مسوولیت!.
    هم اکنون ایرانسل بیش از هزار سیم کارت با ایمیل من ثبت نام کرده است و در دیوار هم همین طور

  2. ببینیم کدوم آقا زاده چشمم این برنامه رو گرفته و میخواد یه نمونه مشابه بزنه و در حال تلاش هستند که مثل تلگرام فیلترش بکنن و سروش رو بیارن جاش و باز هم یک شکست دیگر رو خواهیم دید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا