ایران

قلمبر دزفولی از مدیرعاملی ایرانسل کنار می‌رود

شنیده‌ها حاکی است قلمبر دزفولی مدیرعامل نخستین مدیرعامل ایرانسل ۱۳ سال پس از راه‌اندازی این اپراتور آن را ترک می‌کند.
سایت ایستنا خبر داده که بیژن عباسی آرند تا چند روز آینده به عنوان مدیرعامل جدید ایرانسل جایگزین دزفولی میشود. با این حال این خبر هنوز تایید نشده است.
به نوشته این سایت مدیرعامل جدید ایرانسل هم از صاایران به این مجموعه می‌پیوندد.

 

مدیرعامل جدید ایرانسل کیست؟

هنوز به صورت قطعی نمیتوان گفت مدیرعامل بعد ایرانسل چه کسی است. اما گفته می‌شود عباسی آرند یکی از گزینه‌ها است.

روابط عمومی ایرانسل 8 بهمن اعلام کرده عباسی آرند و حمید توفیقی به عنوان اعضای جدید هیات مدیره ایرانسل انتخاب شده‌اند. اما این اپراتور هنوز تغییر مدیرعاملی حضور عباسی آرند در سمت مدیرعاملی ایرانسل تایید نکرده است.

او مدیرعامل سابق شرکت صا ایران شیراز ( صنایع الکترونیک شیراز) بوده است. فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک دانشگاه شیراز، فوق لیسانس و دکترای مخابرات از دانشگاه تربیت مدرس است و در زمینه “آنتن، رادار و مدارات پسیو مایکروویو” تخصص دارد.

بیژن عباسی مدیرعامل جدید ایرانسل
بیژن عباسی یکی از گزینه‌های مدیرعاملی ایرانسل است

عباسی چهارمین نفر از مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه ایران خواهد بود که از صاایران وارد این صنعت تلفن همراه ایران در لایه مدیرعاملی می‌شود.

پیش از این، علیرضا قلمبر دزفولی از مدیریت عاملی صنایع مخابرات (صما) شرکت صاایران به مدیرعاملی ایرانسل، وحید صدوقی از مدیریت عاملی صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا) به مدیرعاملی شرکت ارتباطات سیار ایران (صاایران) و محمد مهدی عطوفی با سابقه مدیریت عاملی انستیتوایزایران صاایران به مدیرعاملی رایتل رسیده بودند

 

نخستین تغییر مدیرعاملی ایرانسل بعد از ۱۳ سال

علیرضا قلمبر دزفولی در طی 13 سال گذشته و از ابتدای راه اندازی پروژه ایرانسل، بعنوان مدیرعامل این شرکت مشغول به کار بوده است.

49 درصد سهام شرکت خدمات ارتباطی ام‌تی‌ان ایرانسل متعلق به شرکت MTN آفریقای جنوبی و 51 درصد آن به شرکت گسترش الکترونیک ایران است که سهام آن متعلق به بنیاد مستضعفان و شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) است.
ایرانسل مجوز اپراتور دومی را پس از آن با شریک آفریقای جنوبی اش تقسیم کرد که پیش از آن شرکای ایرانی اپراتور دوم ترکسل را از این مزایده کنار گذاشتند.
به گفته ابراهیم محمود زاده عضو هیات موسس ایرانسل در آن زمان عدم اجرای تعهدات مالی باعث کنار گذاشتن اپراتور اول ترکیه از این مزایده شده بود.
ایرانسل از آن زمان با شراکت دو شرکت ام تی ان و شرکای ایرانی در بازار تلفن همراه فعالیت کرده است.

 

حضور در فضاهای تازه

ایرانسل هفته گذشته از شراکت با پیام رسان ایرانی گپ خبر داد.

دو شرکت آن را توسعه زیرساخت‌ها، خدمات و جامعه مخاطبین در سطح داخلی و بین‌المللی نامیدند.

طی سالهای اخیر همچنین اخبار تایید نشده‌ای از شراکت ام تی ان و سپس ایرانسل با شرکت راکت اینترنت آلمان ( صاحب چندین استارتاپ در ایران ) به گوش میرسید.

ژوبین علاقه بند مدیرعامل اسنپ ۲۹ آذر امسال در مصاحبه‌ای  یلدای استارتاپی اعلام کرد که ام تی ان ایرانسل حدود ۳۰ درصد سهام اسنپ را در اختیار دارد. پیش از این قلمبر دزفولی در سال ۹۵ بدون اشاره به میزان سهم از سرمایه گذاری در اسنپ خبر داده بود.

لو رفتن گسترده اطلاعات کاربران هم در دوره قلمبر دزفولی اتفاق افتاد. بعدا وزیر ارتباطات وقت اعلام کرد که این کار توسط یک کارمند این اپراتور انجام گرفته بود.

به روز شده در : 8 بهمن و اضافه شدن اطلاعیه ایرانسل مبنی بر اضافه شدن عباسی آرند و عباس توفیقی به هیات مدیره شرکت.

 

از آرشیو آی تی ایران :

چگونه ترکسل از اپراتور دوم ایران کنار گذاشته شد ( بهمن ۱۳۸۳ ) 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا