گوگل

اعلام زمان و جزئیات تعطیلی Google Hangouts

خود را برای تعطیلی Google Hangout آماده کنید.

گوگل هنگ اوت همه با عنوان چت کنار جیمیل می‌شناسیم اما اپلیکیشن جداگانه خود را هم دارد.

اوایل سال جاری، گوگل اعلام کرد که قرار است سرویس Google Hangouts را برای کاربران دارمین G Suit خود عرضه کند.

حالا  این غول تکنولوژی اعلام کرده که پیام رسان google hangout  قرار است به برنامه‌های جداگانه‌ای به نام های Meet و Chat تفکیک شده وکاربران G Suit اولین افرادی هستند که باید از Hangouts کلاسیک خداحافظی کنند.

گوگل جدیدا زمان دقیق رسمی برای بازنشستگی Hangout  را اعلام کرده است.

این شرکت اعلام کرده که تا پایان سال کار انتقال کاربران Hangouts کلاسیک در دامین G Suit به برنامه‌های Meet و Chat انجام خواهد شد.

این انتقال برای مشتریان این دامین نیز از اواخر سال 2020 کلید خواهد خورد. قابلیت‌های  Hangouts کلاسیک هم بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر 2019 به برنامه Chat اضافه شده و در اکتبر 2019،  ( حدود مهر و آبان سال 98 ) Hangouts کلاسیک  رسما بازنشسته می‌شود.

شرکت گوگل در پُستی رسمی اعلام کرد که تاریخ‌های فوق الذکر تنها به مشتریان و کاربران Hangouts کلاسیک در دامین G Suit  اختصاص دارد. همچنین اعلام شده که پشتیبانی کاربران Hangouts کلاسیک همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این‌ها اعلام شده که برنامه Chat هم برای کاربران وب و هم برنامه موبایل در دسترس قرار خواهد گرفت.

به رغم تعطیلی گوگل هنگ اوت، کاربران همچنان می‌توانند از طریق جیمیل، موبایل، وب و کروم به Hangouts کلاسیک دسترسی داشته باشند.

گوگل قرار نیست Hangouts  را برای کاربران عادی، از دسترس خارج کند و این کار بعد از جا افتادن و راضی بودن کاربران G Suit از دو برنامه Hangout Chat و Hangout Meet انجام خواهد شد.

پس فعلا کاربرانی که از G Suit استفاده نمی‌کنند، نیاز نیست نگران این تغییرات باشند.

Google Hangout تنها برنامه پیغام رسانی نیست که این شرکت تصمیم گرفته تا آن را از رده خارج کند.

سال پیش، گوگل اعلام کرد که برنامه پیغام رسان Google Allo نیز قرار است منسوخ شود، برنامه‌ای که سال 2016 معرفی شده و تا آخر سال جاری میلادی با دنیای اینترنت خداحافظی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا