تکنولوژی

گوگل پیام رسان چت را عرضه می‌کند

طبق گزارشی که توسط وبسایت The Verge منتشر شده گوگل قصد دارد در آینده نزدیک پیام‌رسان جدیدی را با نام «چت» راه‌اندازی کند. البته این اپلیکیشن با نمونه‌های فعلی پیام‌رسان‌ها تفاوت‌هایی دارد و کاربرد و استانداردهای آن مشابه برنامه آی‌مسیج دستگاه‌های اپلی خواهد بود و قرار است جایگزین سرویس پیام رسانی فعلی (اس‌ام‌اس) بشود.

این سرویس جدید که RCS نام دارد اخیرا مورد حمایت گوگل قرار گرفته و این شرکت با همکاری یبش از 55 سرویس‌دهنده مخابراتی و سیستم عامل اندروید و مایکروسافت قصد دارد آن را در بین کاربران دنیا همگانی کند. به‌نظر می‌رسد گوگل برای مبارزه با سرویس آی‌مسیج اپل آماده می‌شود.

در نتیجه، ویژگی‌های جدید اپلیکیشن چت درون برنامه اندروید مسیج قرار خواهند گرفت و طبق استاندارد جدید گوگل برای ارسال پیام‌ها با اسنفاده از این برنامه از دیتای گوشی استفاده می‌شود. همانند آی مسیج شرکت اپل، زمانی که کاربر با استفاده از اپلیکیشن «چت» یک پیام را ارسال می‌کند، شخص دریافت کننده در صورت داشتن برنامه «چت» آن را از طریق اینترنت دیتا دریافت می‌کند و اگر دستگاه او برنامه «چت» را پشتیبانی نمی‌کند، پیام شخص را به شکل پیام‌های معمولی (اس‌ام‌اس) روزمره دریافت خواهد کرد.

به‌این ترتیب گوگل طبق اظهارات یکی از مدیران خود، کار بر روی پروژه اپلیکیشن Allo را متوقف خواهد کرد و تمرکز اصلی خود را بر روی برنامه «چت» خواهد گذاشت البته ناگفته نماند که سرویس چت تصویری Duo همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

گوگل پشتیبانی از Allo را متوقف خواهد کرد

گوگل در چند سال اخیر حمایت قابل توجهی از استاندارد RCS داشته است و حال قصد دارد اپلیکیشن «چت» را بین 12 تا 18 ماه آینده معرفی کند. البته همگانی کردن این سرویس جدید به حمایت همه‌جانبه سرویس‌دهندگان مخابراتی نیاز دارد که این مسئله به‌کندی در حال انجام است. طبق آمار، شرکت Sprint آمادگی خود را برای پشتیبانی از این سرویس اعلام کرده و کمپانی T-Mobile هم احتمالا به‌زودی به آنها ملحق خواهد شد. با این حال شرکت‌های AT&T و Verizon هنوز برنامه خاصی برای پشتیبانی از سرویس «چت» شرکت گوگل اعلام نکرده‌اند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫45 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا