اپل

11 میلیون نفر از طرح تعویض باتری شرکت اپل استفاده کردند

ضرر اپل با تعویض باتری اتفاقی است که پیش‌بینی می شد .

همانطور که می‌دانید شرکت اپل عمدا سرعت عملکرد آیفون‌های قدیمی را با عرضه آپدیت‌های جدید سیستم عامل کاهش می‌دهد.

اما این شرکت برای این کار دلایل هوشمندانه و اقتصادی خود را دارد. اپل با این کار دارندگان آیفون را تا حدودی مجاب به خرید جدیدترین آیفون موجود می‌کند. اما سال گذشته بود که این شرکت طی یک طرح جدید اعلام کرد دارندگان آیفون های قدیمی می‌توانند با پرداخت 29 دلار باتری آیفون خود را تعویض کنند تا سرعت عملکرد دیوایسشان به روز اول بازگردد. این طرح تا حدود زیادی با استقبال دارندگان آیفون مواجه شد.

اما به نظر می‌رسد این طرح هوشمندانه اپل نه تنها خیلی به نفع شرکت نبوده بلکه ضرر قابل توجهی را هم به این شرکت وارد کرده است. فکر می‌کنید چند نفر از طرح تعویض باتری آیفون استفاده کرده‌اند؟ چیزی حدود 11 میلیون نفر.

این رقم یعنی 11 میلیون نفر می‌توانستند آیفون جدید بخرند اما با استفاده از این طرح از خرید پرچمدارهای جدید اپل پشیمان شدند. این یعنی ضرر چند میلیارد دلاری برای شرکت اپل و تیم کوک.

با یک ضرب ساده می‌‌توان به این نتیجه رسید که این طرح شرکت اپل حدود 319 میلیون دلار درآمد برای این شرکت داشته است.

از طرف دیگر اگر تصور کنیم تمامی این 11 میلیون نفر حداقل آیفون ارزان قیمت 10آر را خریداری می‌کردند، اپل صاحب 8.23 میلیارد دلار درآمد می‌شد. این رقم در صورت انتخاب آیفون 10اس به 10.98 میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کرد.

طبق گزارش‌ها، اپل انتظار نداشت بیش از 2 میلیون نفر از طرح تعویض باتری آیفون استفاده کنند اما در عمل این رقم به 11 میلیون رسید و این شرکت را تا حدودی شوکه کرد.

حال باید دید تیم کوک و کوپرتینو چگونه می‌خواهند با این ضررهای مالی 1 سال اخیر که به دلیل کاهش فروش آیفون به وجود آمده دست و پنجه نرم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا