شبکه‌های اجتماعی

تعطیلی تلگرام در بریتانیا

تلگرام تصمیم گرفته تنها شرکت ثبت شده‌اش در بریتانیا تحت عنوان Telegram Messenger LLP را تعطیل کند.

تلگرام تحت همین عنوان شرکتی را در روسیه ثبت کرده بود که هم اکنون در این کشور فیلتر شده است.

تعطیلی تلگرام در بریتانیا به طور داوطلبانه از سوی خود پاول دوروف صورت گرفته ولی انتظار نمی‌رود که این بستن شرکت تاثیری روی فعالیت این پیام‌رسان در خود بریتانیا داشته باشد.

درخواست تعطیلی تلگرام در بریتانیا ۱۰ دسامبر سال ۲۰۱۸ توسط پاول دوروف امضا شده و یک هفته قبل به بخش ثبت شرکت‌های این کشور تحویل داده شده است.

تلگرام شرکت Telegram Messenger LLP را در سال ۲۰۱۴ توسط دو شرکت Dogged Labs, ( در ویرجین آیلند)   و Telegraph ( در Belize  ) انجام گرفت.

دوروف اخیرا شرکت Telegram Messenger LLP را تنها موجودیت قانونی پشت اپلیکیشن تلگرام معرفی کرد هرچند  او هیچ‌گاه دقیقا ساختار حقوقی این شرکت را مشخص نکرده است.

احتمالات پشت تعطیلی شرکت تلگرام در بریتانیا

تلگرام تاکنون شرکتهای مختلفی را تحت عناوین نزدیک به هم ثبت کرده است از جمله Telegram Messenger LLP یا Telegram Messenger LLC و یا Telegram FZ-LLC توسط نیکولا و پاول دوروف ثبت کرده است. دو برادر صاحب گروه تلگرام Telegram Group inc هستند.

برخی افراد معتقدند که تلگرام ممکن است به دنبال ثبت شرکت جدیدی یا پروژه جدیدی باشد. از جمله آنها میتوان به پروژه TON اشاره کرد که قرار است در پایان سال ۲۰۱۹ راه اندازی شود.

تغییرات اخیر در ساختار حقوقی ویرجین آینلد ( محلی که تلگرام در آن ثبت شده ) نیز می‌تواند دلیل دیگر این اقدام دوروف باشد به خصوص با توجه به نزدیک شدن به بریگزیت.

در همین حال برخی تحلیلگران دیگر نیز پیش بینی کرده‌اند که تعطیلی این شرکت در بریتانیا تاثیری روی فیلترینگ این شرکت در روسیه نخواهد گذاشت.

اخیرا بسیاری از شرکتهایی که بازار اروپا دارند در حال ترک بریتانیا هستند.

مرتبط : چگونه در تلگرام نظرسنجی برگزار کنیم

منبع
Bitcoin News

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا