اپلموبایل

اپل: تولید آیفون را کاهش می‌دهیم

کاهش ۵ میلیارد دلاری درآمد حاصل از فروش آیفون توسط شرکت اپل کاملا بر این قضیه که آمار فروش اسمارت فون در این شرکت به خاطر جنگ تجاری آمریکا و چین کاهش یافته دلالت می‌کند. گزارش جدید منتشر شده ثابت می‌کند که حتی شرکت بزرگی مانند اپل هم در برابر چنین مجادلات اقتصادی و سیاسی ایمن نیست. طبق آمار و اخبار جدید، کوپرتینو در تماس با تولیدکنندگان آیفون در چین اعلام کرده که آمار تولید خود را از مقدار برنامه‌ریزی شده برای دوره ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۹ پایین‌تر بیاورند . ظاهرا اپل قصد دارد فروش کلی آیفون‌های جدید و قدیمی خود را تا حدود ۱۰ درصد کاهش دهد.

طبق گزارش منتشر شده از وبسایت Nikkei، مقدار کاهش تولید برای هر یک از تولیدکنندگان متفاوت است و به نوع سخت‌افزار تولید شده توسط هر واحد بستگی دارد. علاوه بر این گفته شده اپل حتی قبل از انتشار آمار فروش سه ماهه جدید خود به این تولیدکنندگان اعلام کرده بود ضریب تولید آیفون را کاهش دهند.

از ۴۸ میلیون به ۴۰ میلیون دستگاه

در این گزارش آمده که اپل به جای پایبندی به برنامه تولید ۴۳ میلیون دستگاه آیفون، قصد دارد این رقم را برای این دوره ۳ ماهه به ۴۰ میلیون دستگاه کاهش دهد. این رقم در مقایسه با ۴۷ تا ۴۸ میلیون دستگاهی که اپل در گذشته قصد داشت در ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۹ به فروش برساند خیلی پایین‌تر است. ظاهرا کوپرتینو این تصمیم را بر اساس کاهش آمار فروش آیفون در دوره‌های اخیر اتخاذ کرده چراکه این شرکت در همین دوره در سال گذشته حدود ۵۲.۲۱ میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده بود.

نوامبر سال گذشته نیز گزارشی منتشر شده بود که نشان می‌داد اپل برنامه افزایش تولید آیفون ۱۰ آر را لغو کرده است. البته زمانی که از تیم کوک درباره کاهش تولید آیفون ۱۰ آر به دلیل مشکلات مختلف پرسیده شده او گفت که این اخبار و آمار صحت ندارند و اینکه آیفون ۱۰ آر از روز اول تولید به محبوب‌ترین آیفون شرکت اپل تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا