تکنولوژی

آیفون ۱۰ آر | iPhone XR

شرکت اپل در مراسم امشب خود علاوه بر آیفون‌های «10اس» و «10اس مکس» از یک آیفون دیگر با نام «10آر» هم رونمایی کرد. این دیوایس به نمایشگر 6.1 اینچی ال‌سی‌دی و سیستم تشخیص چهره «فیس‌آیدی» هم مجهز است. اپل نمایشگر این گوشی را از نوع «رتینا مایع» معرفی کرده که با رزولوشن 1792 × 828 و تراکم پیکسلی 326 PPI تصاویر را نمایش می‌دهد.

این گوشی از لحاظ ظاهری به آیفون 10اس کاملا شباهت دارد چراکه به صورت تمام صفحه و با بریدگی بالای نمایشگر طراحی شده. البته در این میان یک سری تفاوت‌های چشمگیر هم وجود دارند. برای مثال آیفون 10آر به فریم آلومینیومی مجهز است در حالی که دو مدل 10اس و 10اس مکس به فریم استیل ضدخش مجهز هستند. ضمنا آیفون 10آر از نمایشگر ال‌سی‌دی رتینا بهره می‌برد در حالی که دو آیفون دیگر به نمایشگر اولد مجهز هستند. علاوه بر این، آیفون 10آر از  ویژگی لمس سه بعدی (3D touch) پشتیبانی نمی‌کند.

اما آیفون 10آر هم به پردازنده A12 بیونیک مجهز شده است اما تفاوت دیگر این گوشی با دو آیفون دیگری که امشب معرفی شدند اینکه که دوربین اصلی 10آر به یک لنز 12 مگاپیکسلی مجهز است و در این گوشی از دوربین دوگانه خبری نیست. البته خیلی جای نگرانی نیست چراکه این لنز قادر است تصاویر را همچنان به شکل پرتره ثبت کند. دوربین سلفی این گوشی هم 7 مگاپیکسل قدرت دارد و از قابلیت‌های آن می‌توان به عکاسی در حالت پرتره، انیموجی، مموجی و همچنین سیستم تشخیص چهره «فیس‌آیدی» قوی اشاره کرد.

از لحاظ باتری اپل ادعا می‌کند که این گوشی در مقاسیه با آیفون 8 پلاس حدود 1.5 ساعت بیشتر دوام می‌آورد. ضمنا آیفون 10آر در رنگ‌های مختلف مشکی، سفید، مرجانی، زرد و قرمز برای خریداران عرضه می‌شود.

با وجود یک سری تفاوت‌های ابن گوشی در مقایسه با نسخه‌های قدرتمنتر یعنی 10اس و 10اس مکس، 10آر با قیمت بهتری برای خریداران عرضه می‌شود. نسخه 64 گیگابایتی آیفون 10آر با قیمت 749 دلار عرضه می‌شود. البته نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی این گوشی هم با قیمت‌های بالاتر برای علاقه‌مندان عرضه خواهند شد.

پیش سفارش این دیوایس از 19 اکتبر آغاز و از 26 اکتبر به صورت رسمی در بازار عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا