ایرانشبکه‌های اجتماعی

مدیرعامل گپ: اختیارات پیام‎رسان‌ها افزایش پیدا کند

مدیر عامل پیام رسان گپ با اشاره به فراهم بودن زیرساخت ها برای پیام رسان های داخلی گفت: در حال حاضر زیرساخت ها برای فعالیت پیام رسان ها مناسب است اما درخواست داریم تا در حوزه قانونگذاری، اختیارات پیام رسان ها افزایش یابد.

مهدی انجیدنی مدیر عامل پیام رسان گپ در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه کارهای تولید پیام رسان گپ از سال 90 آغاز شد اظهار کرد: پیام رسان گپ در سال 95 به صورت آزمایشی کار خود را شروع کرد و از سال 96 به صورت رسمی به بازار عرضه شد.

وی با اشاره به تعداد کاربران پیام رسان گپ خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه میلیون کاربر در این پیام رسان نام نویسی کرده اند که بیش از دو میلیون و 700 هزار کاربر آن فعال هستند. مدیر عامل پیام رسان گپ درباره فعالیت کارمندان در این پیام رسان تصریح کرد: حدود 64 نفر در این پیام رسان مشغول به کارند که 50 نفر آنها متخصص و زیر 30 سال سن دارند.

انجیدنی درباره توجه به موضوع امنیت در این پیام رسان افزود: امنیت در پرونده پیام رسان ها موضوع مهمی محسوب می شود که در پیام رسان گپ لایه های مختلف سرور و کلاینت رعایت شده و از پروتکل رمزنگاری بین المللی (SSL)نیز برای ایجاد ایمنی استفاده شده است. وی با اشاره به فعالیت گپ در حوزه پیام رسان کودکان و نوجوانان اظهار کرد: اپلیکیشن «مداد» برای مدیریت ارتباط کودکان و نوجوانان در فضای مجازی راه اندازی شده است تا فرزندان در حریم مشخص و زیرنظر والدین در این فضا حضور داشته باشند، بنابراین پدرها و مادرها می توانند سطوح دسترسی و افرادی که تمایل دارند فرزندشان با آنها در ارتباط باشند را تعیین کنند.

مدیر عامل پیام رسان گپ تصریح کرد: اپلیکیشن دیگری برای ارتباط هوشمند بچه ها با اولیای مدرسه و همکلاسی ها ایجاد شده است که بر اساس ارتباط مدرسه با سامانه «مداد» شکل می گیرد دانلود آن رایگان است. وی با اشاره به اینکه «مداد» برای سه گروه سنی برنامه های متعدد دارد خاطرنشان کرد: «مداد» برای سه گروه سنی کودکان زیر 8سال برنامه های سرگرمی، آموزش و ارتباطات ساده، 8-12 سال ارتباطات و محتواهای آموزشی پررنگتر و 12 تا 18 سال ارتباطات و محتواهای ویژه این رده سنی ارایه می کند البته در بخش بازار کودک نیز محتواها و سرگرمی ها وجود دارد.

مدیر عامل پیام رسان گپ با اشاره به اینکه وجود کسب و کار در گپ، وجه تمایز این پیام رسان با سایر پیام رسان هاست خاطرنشان کرد: در گپ پورتالی به نام کسب و کار وجود دارد و افراد علاقمند می توانند با مراجعه به آن زمینه مورد علاقه کسب و کار خود را انتخاب کنند. وی افزود: افراد به راحتی از  طریق ابزارهایی که گپ در اختیار کاربران قرار می دهد مانند «فروشگاه ساز اینترنتی» و «مسابقه ساز» بر اساس پلتفرم از آن استفاده کنند و درآمد داشته باشند.

انجیدنی ادامه داد: در «فروشگاه ساز اینترنتی» به صورت رایگان کاربران می توانند فروشگاه اینترنتی ایجاد و کالاها را بارگذاری کنند، درگاه پرداخت آنلاین در این قسمت برای خرید افراد فعال است، کاربرانی که در زمینه طراحی فعالیت داشته باشند نیز می‌توانند با طراحی بسته های مختلف، طرح را داخل گپ بارگذاری کنند و خودشان با قیمت گذاری آنها را به فروش برسانند که گپ از محل درآمد آن طرح به صورت ماهانه با طراح تسویه حساب می کند.

مدیر عامل پیام رسان گپ با اشاره به فعالیت استارتاپ ها گفت: در پیام رسان گپ بیش از 6000 استارتاپ کسب و کار نوپا ایجاد شده است، برای حوزه گرافیک و ساخت استیکر نیز 1200 تیم مختلف فعال هستند و 1000 فروشگاه اینترنتی فعالیت دارند. وی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای فعالیت پیام رسان های داخلی مناسب است، افزود: در حال حاضر پیام رسانها بزرگترین و کاملترین زیرساخت ها را در اختیار دارند و توسعه زیرساخت ها با گسترش کسب و کارها امکانپذیر است اگر توسعه ایجاد شود به طور خودکار زیرساخت ها رشد می‌کند.

انجیدنی با بیان اینکه پیام رسان ها نباید توقعی از وزارت ارتباطات برای حمایت دایمی مالی داشته باشند خاطرنشان کرد: پیام رسان ها باید با برنامه‌ریزی رشد کنند و با اتکا به خودشان بتوانند در این حوزه پیشرفت داشته باشند. وی گفت: درخواست داریم تا در حوزه قانونگذاری، اختیارات مورد نیاز پیام رسان ها افزایش یابد زیرا پیام رسان ها پروژه های فناورانه هستند که می‌‌توانند کارهای جدیدی در کشور انجام دهند بنابراین باید فضا برای فعالیت آنها باز باشد تا کارها در حوزه کودک، کسب و کار و ارتباطات انجام شود.

مدیر عامل پیام رسان گپ با اشاره به اینکه در حال حاضر پرداخت الکترونیکی به روش های قدیمی در کشور اجرا می شود تصریح کرد: مجوزهای لازم برای ایجاد فناوری جدید در پرداخت پول به ما داده نمی شود در حالی که برای جذب سرمایه گذار نیازمند این مجوزها هستیم و با رفع این مشکلات زمینه رقابت فراهم می شود.

وی تاکید کرد: ما نخستین کشور در دنیا نیستیم که دارای پیام رسان داخلی است به طور مثال در هندوستان 100 پیام رسان داخلی وجود دارد که برخی از آنها تا 200 میلیون مشترک دارند اما پیام رسان های کوچک حدود 10 میلیون کاربر را تحت پوشش دارند و هر یک طبق نیازهای مخاطب خدمت‌رسانی می کنند بنابراین می توان زمینه رقابت و جذب مخاطب را برای پیام رسان ها ایجاد کرد.

منبع
وزارت ارتباطات

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا