اسنپ

اعتراض پیک‌های اسنپ فود به کاهش ناگهانی قیمت سفر

معترضان می‌گویند درآمد آنها با تغییر تعرفه نصف شده است

افزایش مسافت پیک‌ها و کاهش هزینه باعث اعتراض پیکهای اسنپ فود و دست از کار کشیدن جمعی از آنها شده است.

اسنپ فود یا همان زود فود سرویس متعلق به اسنپ است که با همکاری برخی رستوران‌ها از پیک‌های اسنپ باکس برای رساندن غذا به مشتری استفاده می‌کند.

بخشی از معترضان در تجمعی در خیابان بهشتی به خبرنگار آی تی ایران گفتند که دلیل اصلی اعتراض آنها افزایش مسافت با کرایه ثابت است.

یکی از این افراد گفت : تا دیروز اسنپ باکس کرایه‌اش در ازای هر ۲.۷ کیلومتر هفت هزارتومان بود اما اکنون این مسافت را به ۴.۲ کیلومتر افزایش داده‌اند در حالی که قیمت را به پنج هزار تومان کاهش داده‌اند.

مرتبط : عذرخواهی اسنپ فود به دلیل یک کلیپ

یک فرد فعال در این سیستم درباره اعتراض پیکهای اسنپ فود گفت: ما تا قبل از این روزانه حدود ۱۰ پیک غذا می‌بردیم که روزانه حدود ۱۰۰ تومان درآمد داشت اما با این تعرفه جدید درآمد روزانه ما نصف شده است.

مشخص نیست چرا اسنپ هزینه پیک‌های اسنپ فود را کاهش داده اما به گفته پیک‌های حاضر در این خیابان این اعتراض همه پیک‌های این سرویس است.

آی تی ایران تلاش می‌کند در تماس با اسنپ دلایل این شرکت را برای این اقدام جویا شود.

پاسخ اسنپ فود به اعتراض پیک‌ها

سعید لطفی، مدیرعامل اسنپ فود، درباره این اعتراض به آی تی ایران گفت: اسنپ باکس سرویسی به نام اکسپرس دارد که شعاع رستوران ها را تا دو کیلومتر محدود کرده بود، این در حالی است که خود رستوران تا شعاع پنج کیلومتر سفارشات را ارسال می کند.
وی ادامه داد: اسنپ فود در اقدام جدید، فرمول تعیین قیمت را تغییر داد. در این فرمول، بدون این که رقمی ثابتی بگیرد و بدون اینکه به مسافتی که طی می کند وابسته باشد، فرمول را عادلانه کردیم تا با توجه به مسافت دریافتی افزایش پیدا کند، همینطور فرد بتواند سفارشات بیشتری از فاصله دو کیلومتر را ببرد.
وی در پاسخ به این سوال که افراد که با اسنپ باکس همکاری دارند، به این تغییر معترضند گفت: این تغییر به ضرر دوستان نیست و آن متوجه داستان نشدند.

در همین حال عصر ایران خبر داد که اسنپ باکس دفتر خود را امروز چهارشنبه به خاطر اعتراض پیک‌های اسنپ تعطیل کرده است.

همچنین دقایقی قبل نیز اسنپ باکس در اطلاعیه‌ای روی کانال تلگرامی‌اش نوشت :

توجه داشته باشید که تغییر مدل محاسبه ی قیمت تنها مربوط به اپلیکیشن سبز رنگ (اکسپرس) می باشد و محاسبه ی قیمت در اپلیکیشن های آبی و زرد تغییری نکرده است.

 

مرتبط : مصاحبه صریح با مدیرعامل اسنپ

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. اسنپ و بقیه اپلیکیشن های حمل و نقل،راه بقای خودشون رو در مبارزه با شهرداری ها،کاهش قیمت و در نتیجه رضایت مسافران میدونن.در واقع با این کار میخوان هزینه برخورد شهرداری ها رو اونقدر زیاد کنن که کسی جرات نکنه باهاشون مقابله کنه.این وسط فقط قشر ضعیف رانتده و پیک موتوریه که آسیب میبینه و اکثرشون چون راه دیگه ای واسه امرار معاش ندارن هر چقدر هم قیمت ها پایین میاد باز مجبورن کار کنن و اسنپ با کمال بیشرمی،این کار کردن رو دلیل رضایتشون اعلام میکنه.توی کانال تلگرام snappis همراه ما باشید.

    1. خیر عزیزم استب داره بازار رو دامینیت میکنه که بعد از حذف تمام رقبایش قیمت مرجع رو خودش بتونه تعیین کنه اینجوری دیگه رقیبی نداره
      مثل کاری که دیجیکالا توی بازار تمام کالاها کرد و الان نرخ مرجع بازار ایران مرخ دیجیکالاست

  2. خدا لعنتشان کند
    خود اسنپ هم یک ساعت برا یک سرویش کش دو هزار تومان شهرستان اردببل میخ می کند. مملکت بی در پیکر ، هر کی هست ریخته اسنپ

  3. غلط کردی آقای مدیرکه که قیمتهای ابی وزردتغییرنکرده چقدردروغ میگیدخدانابودتون کنه که توی این اوضاع گرانی ۳ یا۴برابری کرایه های مابایدازپارسال کمتربشه باکمال پررویی هم بگیدتغییری نکرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا