عکاسی

عکسی که پرواز مخفیانه ترامپ به عراق را لو داد

شبکه‌های اجتماعی ساعاتی قبل از رسیدن ترامپ به عراق سفر او را فاش کردند

انتشار عکس سفر مخفیانه ترامپ باعث لو رفتن این سفر پیش از انجام آن شد.

روز کریسمس ترامپ و همسرش در سفری اعلام نشده برای چند ساعت به عراق رفتند تا با سربازان آمریکایی در عراق دیدار سمبلیکی را داشته باشند.
اما پیش از آنکه اخبار و عکسهای رسمی از این دیدار منتشر شود یک عکاس در بریتانیا به طور اتفاقی این ماموریت مخفیانه را در شبکه‌های اجتماعی فاش کرد.
این عکاس آماتور Alan Meloy نام دارد که شیفته پرواز و عکاسی از هواپیماهاست. او معمولا از پنجره آشپزخانه‌اش از هواپیماهای در حال پرواز هم عکاسی می‌کرد که در روز کریسمس متوجه یک پرواز غیر عادی شد.
او دوربین Canon 7D  را برداشت و سریع به بیرون رفت و متوجه این هواپیما در ۲۵ مایلی‌اش شد.
این عکاس به سی ان ان می‌‌گوید:
« وقتی از داخل دوربین به هواپیما نگاه کردم متوجه شدم این از هواپیماهای معمول نیست و ارزش عکاسی دارد در واقع آن هواپیما یکی از دو هواپیماهی VC-25s بود. »
عکاس اضافه می‌کند : « ایده‌ای نداشتم که چه کسی داخل آن است هرچند میشد حدس زد حتما شخصیت مهمی باید باشد»
بوئینگ VC-25s یک نسخه ارزشی ۳۲۵ میلیون دلاری از بوئینگ ۷۴۷ است که برای جابه جایی رییس جمهور آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این هواپیما توسط نیروی هوایی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمانی که رییس جمهور آمریکا در آن باشد نام آن Air Force One است .
این عکاس این دو عکس را از این هواپیما در هنگام پرواز از فراز بریتانیا گرفت.

هواپیمای Air force one ترامپ در آسمان هواپیمای Air force one ترامپ در آسمان
او سپس این عکسها را روی فلیکر (‌ شبکه اجتماعی عکاسی ) گذاشت که بسیار مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

پخش شدن عکس در شبکه‌های اجتماعی

یکی از جاهایی کهعکس سفر مخفیانه ترامپ را دنبال کرد اکانت CivMilAir@ در توییتر بود که در زمینه ردگیری هواپیماهای ارتشی توییت می‌کند. این اکانت اعلام کرد که هواپیمای VC-25 تحت نام RHC358 یا REACH 358 در حال پرواز است. نام Reach به هواپیماهای باربری ارتش آمریکا نهاده می‌شود.
بعد از این موضوع بلافاصله همه شروع به تخمین زدن این موضوع کردند که ترامپ در حال یک سفر مخفیانه است.
چند ساعت پس از انتشار عکس‌های این عکاس بریتانیایی مشخص شد که هواپیمای ترامپ در پایگاه هوای ال‌اسد در غرب بغداد فرود آمده است.
او تنها ۳ ساعت در عراق ماند و بدون دیدار با مقامات عراقی و به سرعت این کشور را ترک کرد.

مرتبط : هواپیمای ترامپ بهتر است یا کلینتون؟ در حالی که رسانه‌های رسمی تنها بعد از آنکه ترامپ عراق را به مقصد آمریکا ترک کرد اجازه پوشش این خبر را یافتند این عکاس با عکس خود سفر محرمانه رییس جمهور آمریکا را چند ساعت قبل از انجام آن فاش کرد.

توییت

منبع
PetaPixel

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا