مایکروسافتنرم‌افزار

ویندوز 10 محبوب‌ترین سیستم‌عامل کامپیوتر جهان

مایکروسافت سال 2018 را به عنوان با ارزشترین کمپانی جهان به پایان رساند. علاوه بر این سال 2018 برای ویندوز 10 هم سال بسیار خوبی بود. ویندوز 10 حالا محبوب‌ترین سیستم‌عامل برای کامپیوترها است. پیش از این ویندوز 7 محبوب‌ترین بود اما طبق آماری که در ماه دسامبر 2018 منتشر شد ویندوز 10 با در اختیار داشتن 39.22 درصد بالاتر از ویندوز 7 با 36.9 درصد قرار گرفت.

این آمار جدا از محبوبیت ویندوز 10 چند نکته مهم هم دارد. تنها 2 سیستم‌عامل ویندوز 10 و ویندوز 7 مالک بیش از 76 درصد سهم بازار سیستم‌عامل‌های کامپیوتر هستند. ویندوز 10 در مدت 2 سال موفق به رسیدن به چنین درجه‌ای شد. ویندوز 7 هم بعد از گذشت 10 سال این حجم از محبوبیت را همچنان حفظ کرده است.

مایکروسافت قصد دارد تا کاربران ویندوز 10 را به 1 میلیارد برساند که آمار بسیار خیره کننده‌ای خواهد بود. ویندوز 10 امروز روی دستگاه‌های مختلفی از جمله کامپیوترها، تبلت‌ها و ایکس باکس‌ها فعال است. اگر پای این سیستم‌عامل به صورت جدی به موبایل‌ها باز می‌شد این آمار خیلی زودتر از اینها به دست می‌آمد.

مایکروسافت قرار است پشتیبانی از ویندوز 7 را در چهاردهم ژانویه 2020 پایان دهد. همین موضوع نشان می‌دهد این پیشی گرفتن ویندوز 10 از ویندوز 7 برای مایکروسافت چقدر اهمیت دارد. مایکروسافت باید همه توان خود را برای افزایش محبوبیت ویندوز 10 به کار ببرد تا بتواند مشتریانش را حفظ کند و آنها را راضی نگه دارد. البته مایکروسافت با این فرایند ناآشنا نیست و پیش از این هم مهاجرت از ویندوز ایکس پی به ویندوز 7 را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

منبع
theverge

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. بازتاب: Bangla boxing stadium
  2. بازتاب: ประตู wpc
  3. بازتاب: แทง pubg

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا