خودرو

سانتافه 2019؛ اثر انگشت جایگزین سوئیچ

خودروهای امروزی مدت‌هاست که اسما کی‌لس یا بدون سوئیچ هستند. اما در حقیقت خیلی هم Keyless نیستند! شاید نیاز نباشد که مانند خودروهای قدیمی سوئیچ را داخل محفظه مخصوص قرار دهید و آن را بچرخانید تا خودرو روشن شود، اما به هر حال باید سوئیچ را همراه خود داشته باشید. هیوندای اما تصمیم گرفته تا این استاندارد را برای خودروهای مدل 2019 خود تغییر دهد. حالا می‌دانیم حداقل سانتافه 2019 قرار است اثر انگشت کاربران را جایگزین سوئیچ خودرو کند.

سانتافه 2019

سانتافه 2019 اثر دو انگشت شما را می‌گیرد تا بتوانید به راحتی خودرو را روشن کنید حتی اگر برای مثال یک انگشت شما زخم شده باشد. سانتافه 2019 دو سنسور اثر انگشت دارد، یکی روی دستگیره در و دیگری روی دکمه استارتر. در نتیجه شما نیازی نیست هیچ کار اضافه‌ای انجام دهید به این دلیل که به هر حالا برای باز کردن در باید دستگیره را بگیرید و برای روشن کردن خودرو باید دکمه استارتر را بزنید.

شخصی سازی

خودروهای امروزی برای شخصی سازی به شما امکان می‌دهند تا برای هر سوئیچ تنظیمات خاصی مثل موج رادیو دلخواه یا وضعیت صندلی و آینه ویژه‌ای داشته باشید. اما گاهی پیش می‌آید مثلا سوئیچ همسرتان را به اشتباه بردارید و تنظیمات باب میل شما نباشد، اما نمی‌توانید انگشت اشتباه را بردارید!

امنیت

هیوندای اعلام کرده اثر انگشت در سانتافه 2019 امنیت بسیار بالایی دارد. اگر فردی بخواهد سعی کند وارد خودرو شود، ماشین این موضوع را تشخیص می‌دهد و اجازه ورود نمی‌دهد. احتمال خطای این سیستم هم بسیار پایین است. طبق گفته این شرکت احتمال خطا در تشخیص اثر انگشت 1 به 50 هزار است. هیوندای همچنین گفته چند پارامتر دیگر را هم در نظر می‌گیرد و با اثر انگشت بررسی می‌کند تا مطمئن شود امنیت خودرو تامین شده است.

در ادامه می‌توانید تصاویر این خودرو را تماشا کنید.

منبع
cnet

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا