تکنولوژی

خودروهای بدون راننده کیا هم در راهند

در میان جدیدترین شرکت‌های خودروسازی که مجوز آزمایش خودروهای بدون راننده را در جاده‌های عمومی آمریکا دریافت کرده‌اند نام شرکت کره‌ای کیا نیز به چشم می‌خورد تا به زودی رانندگان نوادایی شاهد تردد خودروهای خودران مدل Soul EV  این شرکت در پیش چشمان خود باشند. 

توسعه خودروهای بدون راننده کیا در واقع بخشی از سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری کیا و هیوندای است که اهداف بلندمدت به‌منظور استفاده از برخی از سیستم‌های یادشده در مدل‌های تولیدی را مدنظر دارد. در این طرح به جای واگذاری کنترل کامل خودرو به رایانه‌های هوشمند، کیا در ابتدا برنامه خود را با هدف پیاده‌سازی قابلیت‌های خودران به‌طور مقطعی و در قالب خودروهای تولیدی تا سال 2020 سازمان‌دهی خواهد کرد.

مهندسان این شرکت قابلیت‌هایی مانند سیستم کمک به حرکت در ترافیک، سیستم خودران حرکت در بزرگراه‌ها، رانندگی خودکار در حاشیه شهرها، سیستم توقف اضطراری و مواردی مشابه را به‌منظور آزمایش هر چه بیشتر عملکرد آن‌ها، در دستور کار دارند. مسئولان شرکت کیا عنوان داشته‌اند چشم‌اندازی برای آغاز فروش خودروهای بدون راننده تا سال 2030 مشاهده نمی‌کنند و معقدند ابتکارات و ایده‌های جدید در ارتباطات خودرو به خودرو و همچنین خودرو به زیرساخت به منظور پیاده‌سازی این امر، ضروری هستند. 

با توجه به اینکه ایالت نوادا قوانین لازم برای آزمایش خودروهای بدون راننده در جاده‌های عمومی را از سوی مقامات رسمی اخذ کرده، مکانی حیاتی برای آزمایش و توسعه این تکنولوژی به حساب می‌آید. گوگل از اولین شرکت‌هایی است که مجوز آزمایش خودروهای خود در جاده‌های این ایالت را دریافت کرد و پس از آن آئودی نیز فعالیت خود بر روی توسعه تکنولوژی‌های مرتبط با خودروهای بدون راننده را از جاده‌های نوادا آغاز کرد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا