استارتاپایران

حراجمعه موفق تر از یلدا

آمارها می‌گویند

بامیلو، بزرگترین و اولین بازار اینترنتی ایران، در حراجمعه 97 با رشد 5000 درصدی توانست فروشی دو برابر دیگر حراج های اینترنتی از جمله یلدای بزرگترین رقیبش را تجربه کند. بامیلو در سه ماه گذشته موفق شد تا سهمی برابر با رقیب خود در بازار آنلاین خرده فروشی را کسب کند. سهم این دو فروشگاه از مبادلات در فضای آنلاین به 15 درصد رسیده است.

مطلب مرتبط: حراجمعه بامیلو، رکوردهای خرید آنلاین در یک روز را شکست

در سه ماه گذشته بامیلو توانست با ارئه بیش از 500.000 تنوع کالا و برگزاری بزرگترین حراج اینترنتی ایران رکورد فروش اینترنتی را بشکند. فروش بامیلو در حراجمعه دو برابر دیگر رویدادهای فروش اینترنتی است که در شب یلدا یا نوروز توسط فروشگاه‌های دیگر برگزار می‌شود.

سهم فروش بامیلو و رقیب اصلی‌اش در فضای آنلاین، روی هم تنها 15 درصد از حجم تراکنش‌های اینترنتی در ایران است؛ و البته بیشترین حجم فروش اینترنتی خرده فروشی در ایران همچنان از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام رقم می‌خورد. اما بامیلو با برگزاری حراجمعه توانسته در فروش برخی از کالاها، قوی‌تر از رقیب اصلی خود که حدود 14 سال است در بازار حضور دارد؛ ظاهر شود به طور مثال بامیلو هم اکنون 60 درصد از سهم فروش آنلاین موبایل را در اختیار دارد. در سال گذشته سهم بامیلو در فروش آنلاین موبایل تنها 10 درصد بود ولی امسال با همکاری برندهای معتبر و ایجاد زیر ساخت‌های قانونی توانست در عرضه آنلاین گوشی‌های همراه گام مثبتی بردارد.

بهرام شفق، مدیر فروش شرکت آونگ یکی از فروشندگان برتر بامیلو، معتقد است: «بامیلو یکی از تاثیرگذارترین عوامل تغییر بازار سنتی به سمت بازار آنلاین ایران بوده و توانسته سهم بازار چشم گیری برای خود کسب کند، ما خوشحالیم که در مسیر تغییر بازار سنتی به یک بازار هوشمند و آنلاین در کنار بامیلو بوده و هستیم.»

استاویتا یکی از تامین‌کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی نیز معتقد است عملکرد بامیلو در یک سال اخیر فراتر از انتظار بوده است و پیشرفت قابل توجهی در رشد فروش داشته است، این در حالیست که دیگر فروشگاه‌های آنلاین حداقل در ماه‌های اخیر افت فروش داشته‌اند.
TBCredit
هلیه، یکی دیگر از فروشندگان بامیلوست که سالهاست در زمینه فروش عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی فعال است. مدیرفروش هلیه معتقد است:« عملکرد بامیلو در کمپین‌های بزرگ مثل حراجمعه و یلدا بهتر از دیگر فروشگاه‌های اینترنتی است به طور مثال در حراجمعه فروش بامیلو دو برابر دیگر فروشگاه‌ها بود.»

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا