مایکروسافت

کورتانا قوی‌تر می‌شود

پشتیبانی دستیار صوتی مایکروسافت از چند کاربر در یک دستگاه

رقابت بسیار شدیدی بین دستیارهای صوتی در جریان است. این رقابت‌ تقریبا هر روز بیشتر از روز قبل می‌شود. مایکروسافت هم تصمیم دارد با اضافه کردن ویژگی‌های جدید از این رقابت عقب نماند. مایکروسافت تلاش می‌کند استفاده کاربران از کورتانا را هر روز بیشتر کند و در هر پلتفرمی که می‌تواند آن را جای می‌دهد. البته هنوز برنامه این شرکت برای آینده کورتانا مشخص نیست، اما قرار است به زودی ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شود که مشخص‌ترین ویژگی پشتیبانی از چند کاربر یا Multi user support است.

این ویژگی همین الان هم برای تعداد محدودی از کاربران فعال است. به گزارش ویندوز سنترال برخی از کاربران ایکس باکس و اینوک (اسپیکر هوشمند هارمن کاردون که به کورتانا مجهز است) به این ویژگی دسترسی دارند. قرار است این ویژگی برای طیف بزرگی از کاربران فعال شود.

کورتانا چگونه چند کاربر را تشخیص می‌دهد؟

یکی از ویژگی‌های جدید که به قوی‌تر شدن دستیارهای صوتی کمک می‌کند، این است که کاربران می‌توانند به این دستیارها آموزش بدهند. به این ترتیب کورتانا از کاربران یاد می‌گیرد و صدای افراد مختلف را به خوبی تشخیص می‌دهد. کورتانا علاوه بر مالک اصلی خودش می‌تواند صدای پنج نفر دیگر را هم یاد بگیرد. به این ترتیب شش نفر می‌توانند از طریق یک دستگاه با این دستیار هوشمند صحبت کنند و او همه آنها را خواهد شناخت و به هرکدام پاسخ مناسب را می‌دهد.

مطلب مرتبط: دوستی دیجیتالی کورتانا و الکسا در کنفرانس بیلد

اگر مایل هستید کورتانا صدای شما را تشخیص بدهد، باید او را آموزش بدهید. این آموزش کار پیچیده‌ای نیست و در همه دستگاه‌های مجهز به کورتانا قرار دارد. البته ممکن است این ویژگی هنوز برای همه فعال نشده باشد.

آمازون الکسا و دستیار گوگل هم این ویژگی را به تازگی اضافه کرده‌اند و حالا مایکروسافت هم آن را اضافه کرده است. به این ترتیب این سه دستیار فقط این ویژگی را دارند و رقابت بین آنها بسیار جدی است.

منبع
phonearena

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا