تکنولوژی

بررسی اسپیکر هارمن کاردن مجهز به کورتانا

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره نوبت به دستیار هوشمند کورتانا شرکت مایکروسافت رسید تا از طریق اسپیکر قدرتمند شرکت هارمن کاردون، خود را به دنیای اسپیکرهای هوشمند خانگی معرفی کند.

نقاط قوت:

کیفیت صدای بی‌نظیر

طراحی زیبا

میکروفون‌های قدرتمند برای شنیدن دستورات

نقاط ضعف:

محدود به تقویم و سرویس‌های مایکروسافت

قیمت بسیار بالاتر نسبت به آمازون اکو و گوگل هوم

پشتیبانی نکردن از چند اکانت کاربری به‌صورت همزمان

ناتوانی در اتصال به اسپیکرهای ثانویه بزرگتر

این اسپیکر که Invoke نام دارد، به 7 میکروفون در بخش‌های مختلف خود مجهز شده که قادرند صدای کاربر را از نقاط مختلف اتاق بشنوند و دستورات او را اجرا کنند. ضمنا یک چراغ دایره‌ای شکل با رنگ‌های آبی، سفید و قرمز نیز در بالای دستگاه تعبیه شده که هنگام فراخوانی نام کورتانا و پاسخ به دستورات روشن می‌شود. اسپیکر Invoke شرکت هارمن با استفاده از کورتانا قادر است سوالات را پاسخ دهد، مکالمات را کوتاه را اجرا کند، تایمر و آلارم مورد نظر کاربر را تنظیم کند، مسیرهای مختلف را بررسی کند، وسایل هوشمند منزل را کنترل و در پایان محصولات مورد نظر کاربر را از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کند. ضمنا ویژگی متمایز کننده این اسپیکر نسبت به محصولات مشابه دیگر شرکت‌ها از جمله آمازون و گوگل، پخش موسیقی است. این اسپیکر قادر است موسیقی‌ها را با قدرت و کیفیت بسیار بالاتری پخش کند و از این حیث از دیگر رقبا عملکرد بسیار بهتری داشته است.

در بخش طراحی، می‌توان گفت که Invoke شباهت نسبی به اسپیکر نسل اول اکو شرکت آمازون در سال 2015 دارد. این اسپیکر حدود 4 اینچ قطر دارد و ارتفاع آن 10 اینچ است و ساختار کلی آن هم به شکل مخروطی طراحی شده است. ضمنا Invoke در رنگ‌های مشکی و سفید عرضه خواهد شد که مطمئنا همخوانی زیادی با منازل مجهز به دکوراسیون مدرن خواهد داشت.

در قسمت بالایی این اسپیکر، دکمه تنظیم صدای دستگاه که به‌صورت حلقه‌ای و لمسی طراحی شده‌ دیده می‌شود و دکمه‌های کنترل بلوتوث و قطع و وصل صدا نیز در بخش پشتی دستگاه تعبیه شده‌اند. با اینکه از این دستگاه به عنوان یک اسپیکر بلوتوث هم می‌توان استفاده کرد اما امکان اتصال آن به اسپیکرهای بزرگتر از طریق بلوتوث و یا کابل AUX وجود نخواهد داشت.

جدا از اینکه این اسپیکر عملکر بسیاری خوبی با سرویس‌های متعلق به شرکت مایکروسافت دارد، اما بزرگترین محدودیت اسپیکر Invoke این است که به طور همزمان تنها از یک اکانت کاربری روی آن می‌توان استفاده کرد. این یعنی اسپیکر Invoke تنها قادر است اطلاعات تقویم، یادآوری‌ها و لیست کارهای روزانه یک کاربر را اعلام کند در حالی که اسپیکرهای هوشمند گوگل و آمازون قادرند اطلاعات مختلف را به توجه به صدای کاربران مختلف اعلام کنند و از چند اکانت کاربری مختلف به‌طور همزمان پشتیبانی می‌کنند. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم امکان اتصال این اسپیکر به سیستم‌های صوتی خانگی بزرگتر وجود ندارد اما اسپیکرهای شرکت گوگل و آمازون را می توان به‌راحتی به سیستم‌های صوتی بزرگتر متصل کرد.

نکته بعدی هم قیمت این محصول است. اسپیکر Invoke تقریبا دوبرابر اسپیکر آمازون اکو جدید قیمت دارد و حدود 70 دلار هم گران‌تر از گوگل هوم است. بنابراین باید اعتراف کرد مایکروسافت و هارمن کاردون در زمینه قیمت‌گذاری این محصول خیلی موفق عمل نکرده‌اند.

در کل اگر به دنیای مایکروسافت علاقه زیادی دارید و کیفیت بالا و صدای بلند موسیقی برایتان در اولویت قرار دارد و همچنین قیمت دستگاه خیلی برایتان اهمیت ندارد، بنابراین اسپیکر Invoke می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا