تکنولوژی

رقابت دانشجویان سراسر دنیا در مسابقات خانه‌های هوشمند

در دانشگاه «ویرجینیا تک»، دانشجویان مغزهای اصلی به شمار می‌روند و قرار است این مغزها به زودی در شهر دبی و در مسابقات «سولار دکاتلون» خاورمیانه به میدان بروند. این دکاتلون یک رقابت بین‌المللی است که توسط دپارتمان انرژی ایالات متحده برگزار می‌شود و طی آن دانشگاه‌های سراسر دنیا برای طراحی، ساخت و نصب خانه‌های خورشیدی از پیش ساخته با یکدیگر رقابت می‌کنند. از ده تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها، تیم دانشگاه ویرجینا تنها نماینده ایالات متحده محسوب می‌شود. خانه‌های پیش ساخته نسل جدیدی از منازل هستند که تمامی قسمت‌های آن از جمله سرویس بهداشتی و آشپرخانه درون کارخانه تولید می‌شوند و در پایان در محل مورد نظر نصب می‌شود.

در این رقابت‌ها که در پارک خورشیدی محمد بن رشید دبی برگزار می‌شود، شرکت کنندگان بایستی منازلی را طراحی و تولید کنند که در برابر گرد و خاک، گرما و رطوبت مقاوت و انعطاف‌پذیری کامل داشته باشند. در این رقابت‌ها همچنین شرکت کنندگان تنها مجاز به استفاده از نور خورشید به عنوان منبع انرژی بوده و بایستی تکنولوژی‌هایی را به‌کار بگیرند که میزان هدردهی انرژی آنها در پایین‌ترین حد ممکن باشد. این رقابت‌ها از 14 تا 29 نوامبر در دبی برگزار می‌شود.

منازل FutureHAUS منازلی هستند که تمامی قطعات آن در کارخانه و با استفاده از مواد نسبتا سبک تولید می‌شوند. این قطعات همانند کارتریج به یکدیگر متصل شده و بر روی زمین نصب می‌شوند. در این منازل از جدیدترین تکنولوژی‌های روز و اینترنت اشیاء استفاده شده و از 50 پنل خورشیدی برای تامین تمامی انرژی مورد نیاز منزل استفاده می‌شود. این منازل حاصل تلاش 6 ساله دانشگاه ویرجینیا تک و بیش از 100 دانش آموز سخت کوش آن است. رهبری این دنش آموزان را پروفسور «جوزف ویلر» یکی از اساتید برجسته دانشگاه ویرجینیا برعهده دارد.

 

از طريق
دیجیتال ترندز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا