تکنولوژی

چین بزرگترین تولید کننده انرژی خورشیدی

هرگاه بحث از محیط زیست باشد، چین همواره در مرکز انتقادات قرار می‌گیرد. بعضی از تصاویر منتشر شده از این کشور در چند سال اخیر، شهرها را در حالی که در دود غلیظ ناپدید شده‌اند و شهروندانی که با زدن ماسک خود را از هوای غیر قابل تنفس محافظت می‌کنند، نشان می‌دهد. اما اخیرا کشور چین قدم‌های بزرگی در راستای تولید انرژی‌های تجدید پذیر برداشته است و تلاش‌های این کشور در کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی در سال 2016، این کشور را به بزرگترین تولید کننده انرژی خورشیدی در دنیا تبدیل کرده است.

طبق گزارش Reuters، چین اعلام کرده که در پایان سال 2016، مقدار انرژی بدست آمده از تجهیزات خورشیدی در این کشور، به 777.42 گیگا وات رسیده است. چین قصد دارد تا سال 2020 جمعا 110 گیگاوات انرژی برق را ذخیره کند. چین در سال گذشته 66.2 میلیارد کیلووات/ساعت انرژی را از طریق منابع خورشیدی تولید کرد. این مقدار، یک رکورد جدید محسوب می‌شود و مطمئنا لایق تمجید فراوان است اما این حجم از انرژی تولید شده تنها 1% از کل انرژی تولید شده چین را به خود اختصاص می‌دهد.

وقتی مقدار جمعیت را در نظر می‌گیریم، تلاش‌های کشور چین در مقایسه با کشوری مانند امریکا خیلی ناچیز به نظر می‌رسد، اما کشور چین هدف‌های بزرگ‌تری در سر دارد. طبق گفته‌ی اداره ملی انرژی چین، این کشور قصد دارد تا پایان سال 2030، مقدار انرژی تولید شده از منابع تجدید پذیر خود را به 20 درصد برساند.

شهر پکن امید بسیاری به قطع وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی را دارد و شهردار این شهر قول داده مصرف سوخت زغال سنگ در این شهر را تا 30 درصد کاهش دهد. علاوه بر این پکن قصد دارد کل سیستم حمل و نقل شهر را مورد بازدید و تعمیر اساسی قرار داده و خودروهای منسوخ را با مدل‌های جدیدتر که آلودگی کمتری ایجاد می‌کنند، جایگزین کند.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا