آمازونتکنولوژی

جف بزوس :‌ آمازون هم روزی شکست ‌خواهد خورد

تنها چند روز قبل از آنکه آمازون دو مقر جدید خود را معرفی کند جف بزوس مدیرعامل این شرکت به پرسش کارکنانش درباره آینده آمازون پاسخ گفت و گفت آمازون هم روزی ورشکست می‌شود اما وظیفه ما این است که آن روز را تا جای ممکن به تاخیر بیندازیم.
در جلسه‌ای که در سیاتل برگزار شد یکی از کارکنان آمازون از او درباره این پرسید که ورشکستگی Sears و سایر خرده‌فروش‌های رقیب آمازون برای او چه آموزه‌هایی داشته است؟ بزوس گفت : آمازون هنوز آنقدر بزرگ نشده که شکست بخورد. در حقیقت من پیش‌بینی میکنم آمازون هم روزی ورشکست خواهد شد. اگر شما به طول عمر شرکت‌ها نگاه کنید می‌بینید آنها طول عمری حدود ۳۰ سال دارند نه چند صد سال.
بزوس افزود: اگر شما به جای مشتری روی خودتان متمرکز شوید این آغازی بر پایان خواهد بود. ما باید تا جای ممکن آن روز – ورشکستگی – را به تاخیر بیندازیم.
بزوس در حالی این حرف‌ها را مطرح می‌کند که آمازون در نقطه اوج خود قرار دارد و بسیاری از رقبای سنتی این شرکت در حال شکست خوردن‌اند.
تعداد کارمندان آمازون هم اکنون به ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد و ارزش سهام این شرکت از ۲۰۱۳ تا به امروز ۴ برابر شده است.
چندین کارمند آمازون که حاضر به افشای نامشان نشده‌اند به  CNBC گفته‌اند که مقررات دولتی و موضوعات مربوط به انحصار بزرگترین نگرانی آمازون برای توسعه است.
انتظار می‌رود امسال آمازون ۴۸ درصد از کل فروش آنلاین در آمریکا را به خود اختصاص دهد. در سال ۲۰۱۷ این میزان ۴۳ درصد بود.

منبع: CNBC

مرتبط: 

 آمازون و وال‌مارت: جنگ هیبردی

– مکان دیتاسنترهای مخفی آمازون لو رفت

– جف بزوس به روایت جف بزوس 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا