تکنولوژی

برخی ویدئوهای یوتیوب خطرناک و غیرواقعی هستند!

اطلاعات جدید منتشر شده توسط یک موسسه تحقیقاتی به یک سری اطلاعات جالب مثبت و منفی درباه ویدویهای پلتفرم یوتیوب اشاره می‌کند. این مطالعه که بر اساس پرسشنامه‌ای مطرح شده برای 4500 فرد بزرگسال در آمریکا انجام گرفته نشان می‌دهد کاربران در تمامی رده‌های سنی از یوتیوب برای همه نوع کاری استفاده می‌کنند. این مطالعه نشان داد که افراد از یوتیوب به‌خصوص برای انجام کارهایی که در گذشته هیچ وقت انجام نداده‌اند و همچنین برای سرگرمی استفاده می‌کنند. متاسفانه اکثریت کاربران یوتیوب گزارش داده‌اند که در جریان بازدید از ویدئوهای یوتیوب با ویدئویی دور از واقعیت و دردسر ساز مواجه می‌شوند که عواقب خطرناکی را هم در بعضی موارد برایشان به همراه داشته است.

یوتیوب در بهترین حالت یک پلتفرم کارآمد برای کاربران است. طبق اطلاعات این موسسه، 87 درصد افراد شرکت کننده در این مطالعه معتقدند که یوتیوب نقش مهمی در یادگیری نحوه انجام کارهای جدید دارد. این مزیت برای تمام سنین وجود دارد و اینکه نیمی از افراد بین 18 تا 29 سال و 41 درصد افراد 65 سال به بالا اعلام کرده‌اند که از یوتیوب برای یادگیری مهارت‌های جدید استفاده می‌کنند.

در طرف دیگر هم مشکلاتی در رابطه با یوتیوب وجود دارد. این موسسه متوجه شده که از هر 5 نفر، 3 نفر آنها اعلام با ویدئوهایی در یوتیوب مواجه می‌شوند که در آنها شخصی در خطر قرار دارد یا در یک موقعیت دردسرساز قرار گرفته است. دو سوم از کاربران هم اعلام کرده‌اند که گاهی اوقات با ویدئوهای غیرواقعی مواجه می‌شوند و 15 درصد هم گفته‌اند که همیشه با چنین ویدئوهایی مواجه می‌شوند. این یک مشکل واقعی برای پلتفرم یوتیوب محسوب می‌شود که امروزه به بزرگترین منبع برای آموزش انجام بسیاری از کارها برای اولین بار تبدیل شده است. 53 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی این موسسه می‌گویند امروزه یوتیوب به یک منبع بسیار مهم برای آگاهی از اتفاقات سراسر دنیا تبدیل شده است.

زمانی که از یوتیوب درباره این اتفاقات سوال شد، این شرکت به یک سری اطلاعات و تلاش‌های در حال انجام برای نظارت بر محتوای ویدئوهای این پلتفرم برای جلوگیری از انتشار ویدئوهای نامناسب و ناهنجار اشاره کرد. برای مثال این شرکت اشاره داشت که در نیمه اول سال 2018 بیش از 17 میلیون ویدئو نامناسب و ناهنجار را از این پلتفرم حذف کرده است. حال باید دید این اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های جدید یوتیوب تا چه اندازه می‌تواند از تاثیرات منفی و خطراتی که این پلتفرم برای کاربران به‌وجود می‌آورد جلوگیری کند.

منبع: انگجت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا