اپلموبایل

داخل آیفون‌های جدید اپل چه می‌گذرد؟

در اولین گزارش‌های مربوط به واکاوی گوشی جدید آیفون XR، نکته‌های جالبی درباره این محصول افشا شد، مثلا اینکه باتری این نسخه به وضوح از مدل‌های قبلی این سری (حتی از آیفون XS) نیز بزرگ‌تر است.

بررسی موشکافانه آیفون XR نشان می‌دهد که این مدل، نسبت به مدل‌های قبلی شارژ بیشتری نگه می‌دارد اما کسی فعلا نمی‌تواند بگوید که این مدت زمان دقیقا چقدر است. اپل ادعا می‌کند که این مدل نسبت به مدل آیفون 8 پلاس، 1.5 ساعت بیشتر شارژ نگه می‌دارد.

طبق گزارش IFIXIT درمورد واکاوی آیفون XR، این مدل به یک باتری 11.12Wh مجهز است. باتری مدل‌های  iPhone 8 ،iPhone 8 Plus و iPhone XS به ترتیب 6.96Wh ،10.28Wh و 10.13Wh است اما رکورد بهترین باتری آیفون را ظاهرا مدل MS Max با باتری 12.08Wh در دست دارد.

باتری آیفون های 2018

باتری‌های بالا به ترتیب از سمت چپ: آیفون 8، آیفون XR، آیفون 8 پلاس و آیفون XS

*باتری آیفون XR از باتری آیفون 8 پلاس ضخیم‌تر است.

شارژ نگه داشتن گوشی تنها به اندازه باتری دستگاه وابسته نیست، میزان مصرف انرژی قطعات مختلف دستگاه نیز عملا نقش بزرگی در خالی شدن شارژ گوشی ایفا می‌کنند. اپل در تمام نسخه‌های 2018 گوشی‌های خود از پردازنده A12 Bionic استفاده کرده که سرعت پردازش 7nm دارند. این پردازنده با این سرعت پردازش می‌تواند باعث کمتر شدن تولید حرارت از طریق قطعات مختلف گوشی شود و در نتیجه مصرف انرژی کمتری دارند.

سری جدید آیفون XS به جای صفحه نمایش ال‌سی‌دی، به پنل‌های OLED مجهز هستند که این مدل پنل‌ها مصرف انرژی به مراتب کمتری دارند. نسخه جدید همچنین یک قابلیت جدید دیگر نیز دارد: SIM card reader.

ظاهرا هیچ کدام از قطعات محصولات جدید اپل توسط رقبای جدی اپل از جمله سامسونگ و کوالکام ساخته نشده‌اند.

منبع: cultofmac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا