موبایل

ماجرای موبایل رئیس جمهور آمریکا

وبسایت New York Times روز چهارشنبه گزارش داد که بر اساس گفته بسیاری از نزدیکان رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ بسیاری از اوقات اصرار به استفاده از آیفون دارد و به دلیل ناامن بودن این نسخه آیفون، امکان جاسوسی نیروهای چینی و روسی از تماس‌های های رئیس جمهور وجود دارد.

معاون وزیر امور خارجه چین – Hua Chunying- در جواب به انتشار این خبر اعلام کرد که اگر مقامات آمریکایی نگران جاسوسی از رئیس جمهور این کشور هستند، می‌توانند از گوشی ‌ای هوآوی استفاده کنند، گفته‌ای که سر و صدای زیادی به پا کرد و بسیاری گمان کردند که نماینده چینی حقیقتا شوخی می‌کند!

بد نیست بدانید که شغل آقای Hua ، بی ارتباط به شرکت سازنده گوشی‌های هوآوی نیست و این شرکت چینی برای ورود به بازار آمریکا با چالش‌های بزرگی روبرو بوده است. محصولات شرکت هوآوی به دلیل مشکوک بودن و نگرانی متخصصان امنیتی و همچنین سناتورهای آمریکا، حالا دیگر در بازار کشور آمریکا جای زیادی ندارند. اوایل سال جاری دو اپراتور AT&T و Verizon، قراردادهای خود را با هوآوی فسخ کردند و حتی شرکت Best Buy نیز دیگر محصولات این شرکت را برای فروش عرضه نمی‌کند. در طی فصل تابستان، ترامپ به صورت رسمی استفاده از محصولات هوآوی را توسط کارمندان دولت ممنوع اعلام کرد.

سخنگوی چینی همچنین اعلام کرده که ادعای جاسوسی چینی‌ها از طریق گوشی شخصی رئیس جمهور آمریکا، اخباری دروغ و کذب است.

بعد از انتشار این خبر، ترامپ نیز در بیانیه‌ای استفاده از گوشی غیر امن آیفون را انکار کرد. وی در پُستی در توییتر خود گفت: «من از یک گوشی مشابه دیگر گوشی‌های دولتی استفاده می‌کنم و تنها یک گوشی هوشمند دارم. اخبار منتشر شده کلا غلط است.»

:

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا