موبایل

موبایل تاشو سامسونگ جدی شد

ماه‌هاست که شایعات و تصاویر زیادی درباره موبایل تاشو سامسونگ منتشر می‌شود اما خود سامسونگ هیچ حرفی نمی‌زند. حتی یک ویدئوی جذاب تبلیغاتی چند سال پیش فراگیر شد که یک نفر با یک موبایل تاشو زیبا در کافه مشغول انجام کارهای خودش است که سروصدای زیادی به‌پا کرد.

مطالب مرتبط:

تیزر گوشی تاشو سامسونگ

گوشی تاشو سامسونگ سال 2019 معرفی می‌شود

این ویدئو و چندین و چند رندر مختلف باعث شد تا ساخت یک موبایل تاشو که درواقع صفحه‌نمایش آن تا می‌شود بر سر زبان‌‌ها بیافتد. البته در نمایشگاه CES هم یک نمونه صفحه‌نمایش تاشو توسط لنوو رونمایی شد که برخی احتمال دادند موتورولا به ساخت این موبایل نزدیک شده است. بگذریم که یک سازنده موبایل چینی اولین موبایل را تقریبا با چنین مشخصاتی وارد بازار کرد، اما همه می‌دانیم ترندهای جدید زمانی به‌وجود می‌آیند که کمپانی‌های بزرگ از آن استفاده کنند.

شاید ترند سال 2018 را بتوان موبایل‌های بی‌حاشیه دانست و جو حاکم بر صنعت موبایل خبر از آن دارد که ترند سال 2019 موبایل‌هایی با صفحه‌نمایش تاشو باشند. تقریبا همه کمپانی‌ها یک پتنت برای این فناوری پیچیده دارند. همانطور که می‌دانید مایکروسافت هم سال‌ها پیش به فکر ساخت این محصول بود که با نام اندرومدا (سرفیس فون) شهرت پیدا کرد اما هیچوقت رونمایی نشد. حالا با توجه به اینکه شرکت‌های بزرگ احتمالا به این سمت بروند شاید زمان مناسبی باشد تا امسال چند موبایل با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر ببینیم.

مطالب مرتبط:

ال‌جی؛ صاحب بیشترین پتنت ثبت شده دستگاه‌های تاشو

هوآوی موبایل تاشو می‌سازد

وقتی سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده موبایل جهان به سراغ این فناوری می‌رود احتمالا شرکت‌های زیادی هم به دنبال خود می‌کشد. امروز هم خبری در رسانه کره‌ای «the bell» منتشر شد که نشان می‌دهد سامسونگ خیلی جدی به این طرح فکر می‌کند و حتی طراحی محصول آینده‌اش را هم تمام کرده است.

احتمال می‌رود سامسونگ این سری از موبایل‌های خود را با نام Galaxy F رونمایی کند که به نظر نام مناسبی می‌آید و از Foldable گرفته شده است. صحبت‌ها نشان می‌دهد این موبایل یک صفحه‌نمایش از نو OLED با اندازه 4.6 اینچ داشته باشد که بیرون دستگاه است و یک صفحه نمایش هم داخل قرار دارد که زمانی که آن را باز می‌کنید یک صفحه‌نمایش 7.29 اینچی مقابل شما خواهد بود. خوبی این موضوع شاید این باشد که صفحه نمایش داخلی همیشه در امان است و احتمال آسیب دیدن آن بسیار کم خواهد بود. و بدی آن هم این است که این موبایل به دلیل خاصیت تا شوندگی باید بسیار نازک باشد تا زمانی که بسته می‌شود خیلی ضخیم نباشد و این موضوع کار را سخت می‌کند چون همچین دستگاهی نیاز به باتری قدرتمندی دارد و این امر یک چالش بزرگ برای سامسونگ خواهد بود.

مطلب مرتبط:

مدیرعامل سامسونگ و موبایل تاشو

:

منبع
BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا