تکنولوژی

موس و کیبورد به ایکس باکس اضافه شد

در کنفرانس XO که امسال توسط مایکروسافت برگزار شد خبر اضافه شدن موس و کیبورد به ایکس باکس وان مطرح شد و خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد و خیلی‌ها هم نگران نحوه اجرای این ویژگی شدند. این ویژگی مهم اما از امروز برای کاربران قابل استفاده است و البته امروز فقط بازی Warframe از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. البته همین بازی هم به شما نشان می‌دهد ترکیب موس و کیبورد برای یک بازی اول شخص چه ویژگی دارد و کار چگونه ادامه پیدا می‌کند.

برای استفاده از این ویژگی نیاز به خرید هیچ دستگاه یا سرویس اضافه‌ای ندارید و فقط کافی است تا کنسول خود را آپدیت کنید.


اما خبر خوب برای افرادی که نگران بودند که مایکروسافت این ویژگی را چگونه پیاده خواهد کرد این است، که این اتفاق به بهترین شکل ممکن افتاده است. مایکروسافت این ویژگی را برای گیمرها فعال نکرده است بلکه برای برنامه نویسان و بازی سازان فعال کرده است. بسیاری بازی‌ها هستند که چون فقط با موس و کیبورد جذاب هستند قابلیت بازی روی کنسول را ندارند و سازندگان هم آن بازی‌ها را برای کنسول توسعه نداده‌اند.

حالا با استفاده از این ویژگی جدید همه این بازی‌ها می‌توانند به کنسول ایکس باکس وان بیایند. علاوه بر این بازی‌ها خیلی بازی‌های دیگر هم هستند که هم می‌توانند با کنترلر بازی شوند و هم با موس و کیبورد که این بازی‌ها هم احتمالا کم کم از قابلیت موس و کیبوردی پشتیبانی خواهند کرد.

به گفته کارشناسان این ویژگی برای گیمرها بسیار مهم است و مایکروسافت خیلی هوشمندانه این قابلیت را اضافه کرده است و همین امر باعث می‌شود تا سونی هم در آینده مجبور به پشتیبانی از موس و کیبورد باشد زیرا کاربران این قابلیت را دوست دارند.

منبع: انگجت

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. یعنی من الان میتونم جی تی ای 5 رو با موس و کیبورد بازی کنم؟ من الان یه موس و کیبورد وایرلس دارم اگه یو اس بی موس و کیبوردم رو به پورت یو اس بی دستگاه وصل کنم و وارد بازی جی تی ای بشم، میشه با موس بازی کنم یا نه؟ میشه راهنماییم کنید چطوری میتونم این کارو کنم؟ یه مطلب خوندم که اگه آداپتور وصل کنم به دستگاه و یو اس بی رو به پورت آداپتور وصل کنم میشه، بنظر شما درسته؟ اصلا کار میکنه؟ جی تی ای و کال آف بلک اوپس4 رو میشه اینجوری بازی کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا