اختصاصیبررسیموبایل

بررسی فنی نوت 9

کار کردن با گلکسی نوت 9 لذت و جذابیت به‌خصوصی دارد علی‌الخصوص زمانی که از قلم هوشمند «اس پن» هم استفاده می‌کنیم. البته نوت 9 را با یک اسباب بازی اشتباه نگیرید چراکه قدرت سخت‌افزاری بسیار بالا و عجیبی دارد. این فبلت به نمایشگر 6.4 اینچی، باتری 4 هزار میلی‌آمپری، پردازنده اسنپدراگون 845 و حافظه‌های داخلی 128 یا 512 گیگابایتی مجهز است و ضمنا امکان ارتقاء حافظه داخلی با استفاده از رم میکرواس‌دی هم وجود دارد.

حال سوال اصلی که در ذهن همه شکل می‌گیرد این است که آیا این گوشی قدرتمند با این حجم از امکانات 1000 دلار می‌ارزد؟ این همان سوالی است که کاربران پس از معرفی آیفون 10 با قیمت هزار دلار از خودشان پرسیدند. در ادامه سعی داریم نوت 9 را با دقت و جزئیات بیشتر بررسی کنیم تا شاید بتوانیم پاسخ این سوال را پیدا کنیم.

گلکسی نوت 9

مشخصات فنی نوت 9 در بالاترین حد ممکن بازار قرار دارند و همین مسئله باعث شده نوت 9 به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل شود و حداکثر امکانات ممکن یک گوشی را ارائه دهد. گلکسی نوت 9 این تضمین را به شما می‌دهد که تا دو سه سال آینده نیازی به تعویض گوشیتان نداشته باشید و از آپدیت‌های جدید، تصاویر باکیفیت و سرعت بالای گوشی بهره‌مند شوید.

با اینکه قیمت نوت 9 در مقایسه با نوت 8 کمی بالاتر است اما ممکن است رخدادهای آتی مثل پیشنهادات ویژه در تعطیلات آخر سال باعث عرضه این گوشی با قیمت خیلی پایین‌تر شود و این رخدادها می‌توانند فرصت مناسبی برای خرید این گوشی با قیمت پایین‌تر باشند. پس گوش به زنگ باشید.

بنابراین چه دلیل باقی می‌ماند که نوت 9 را خریداری نکنیم؟ خب اولین دلیل اینکه نوت 9 هیچ هیجان‌زدگی در شما ایجاد نمی‌کند. به بیان بهتر این گوشی در مقایسه با گلکسی اس9 پلاس و حتی نوت 8 تغییر آنچنانی نداشته و همه چیز تقریبا مشابه سال گذشته است. البته افزایش حافظه داخلی خوب است اما این امکان وجود داشت که این گوشی را با حافظه داخلی پایین‌تر عرضه می‌کردند و همان درگاه رم را برای افزایش حافظه آن قرار می‌دادند و از این طریق قیمت را تا حدودی کاهش می‌دادند. از طرف دیگر با اینکه باتری نوت 9 شما را از صبح تا شب از شارژ مجدد بی نیاز می‌کند اما ارزش این را داشته که قیمت این گوشی را به 1000 دلار برساند؟

همچنین خبری هم از حسگر اثرانگشت درون صفحه‌ای در نوت 9 نبود و البته خیلی هم انتظار هم نمی‌رفت. از طرفی این فبلت هم از شبکه 5G که قرار است از سال 2019 فعال شود پشتیبانی نمی‌کند و به‌نظر می‌رسد سامسونگ فعلا دست نگه داشته تا سال 2019 فرا برسد و گلکسی اس 10 و نوت 10 را با ویژگی‌های شگفت‌انگیز معرفی کند.

بنابراین اگر گوشیتان قدیمی شده و دیگر جوابگو نیست از طرفی هم به دنبال قدرتمندترین گوشی بازار با نمایشگر بزرگ و با کیفیت و همچنین دوربین عالی هستید، پیشنهاد می کنیم نوت 9 را خریداری کنید. اما در صورتی که گوشیتان فعلا جوابگوی نیازهایتان هست، بهتر است فعلا دست نگه دارید و یا نگاهی به آیفون‌های 2018 اپل و پرچمداران جدید شرکت گوگل یعنی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال بیاندازید. البته این احتمال هم وجود دارد سامسونگ بهار امسال از گلکسی اس10 رونمایی کند. پس پیشنهاد می‌کنیم کمی دست نگه دارید یا حداقل دیگر گزینه‌های ممکن را هم با دقت بررسی کنید.

گلکسی نوت 9

برخی ویژگی‌های نوت 9

قدرت باتری در تست‌های روزانه بسیار بالا است و تا مدت طولانی نیاز به شارژ مجدد نخواهد داشت

قلم اس پن بلوتوثی همانطور که گفته شده بود به خوبی کار می‌کند

نوت برداری با این گوشی و پین کردن آنها به لاک اسکرین بسیار ساده و لذت بخش است

سامسونگ امسال نوت 9 را در رنگ‌های متنوع و بسیار جذابی عرضه کرده است

برخی ضعف‌های نوت 9

نوشتن یا خط کشیدن بر روی لبه‌های خمیده گوشی بدون قلم اس پن امکان پذیر نیست

حسگر اثرانگشت بیش از حد به لنزهای دوربین نزدیک است و بهتر بود در جای مناسب‌تری قرار می‌گرفتن.

ابزار هوش مصنوعی دوربین نوت 9 خیلی کندتر از انچه که فکر می‌کردیم بود و تشخیص صحنه‌های مختلف را خیلی آرام انجام می‌‌داد.

اگر نوت‌های نوشته شده با قلم اس پن را با رنگ‌های زرد، بنفش یا صورتی بنویسید، نوت‌ها با همان رنگ روی پیش‌زمینه سفید ذخیره می‌شوند و خواندن آنها در ادامه بسیار مشکل خواهد بود.

زیبا و آشنا

گلکسی نوت 9

این فرصت را داشتیم که نوت 9 را در رنگ‌ آبی اقیانوسی استفاده کنیم که رنگ‌ محبوب و دوست داشتنی هم به شمار می‌آید. نوت 9 را باید یک گوشی کلاسیک و مدرن بنامیم که رنگ‌های عمیق و براق آن با لایه‌ای از گلس باعث می شوند اثر انگشت به راحتی روی بدنه باقی بماند و از طرفی هم لبه‌های گوشی به زیبایی خمیده شده‌اند. نوت 9 ظاهری بسیار زیبا دارد، حتی با اینکه تغییرات زیادی نسبت به سال گذشته نداشته است.

استفاده از نوت 9 با اینکه کمی کشیده‌ طراحی شده آسان است اما برای رساندن انگشت به حسگر اثر انگشت کمی تلاش و مشقت نیاز است. البته کسانی که دستان بزرگتری دارند مطمئنا خوش شانس‌تر خواهند بود. در کل امکان باز کردن گوشی با استفاده از اثر انگشت و حسگر تشخیص چهره Iris ایده جالبی است.

ضمنا یکی از نکاتی که من و همکارانم در تست این گوشی متوجه شدیم این بوده که دراز طراحی کردن نوت 9 باعث شده امکان بیرون افتادن این دیوایس از جیبتان بیشتر از گذشته باشد و یا اینکه سارقین راحت‌تر بتوانند گوشی را از جیبتان سرقت کنند. پس بهتر است خیلی به جیبتان هم اطمینان نکنید.

قلم اس پن

گلکسی نوت 9

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد نوت 9 همین قلم بلوتوثی اس پن است. امکان استفاده از این قلم همانند گذشته برای نوشتن، رسم کردن و دیگر کارها وجود دارد. اما در نوت 9 دکمه‌ی اس پن می‌تواند کارهای مختلفی انجام دهد. برای مثال می‌توانید اپلیکیشن دوربین را باز کنید و دوربین را از عقب به سلفی تغییر دهید و حتی عکس بگیرید. همه‌ی این کارها را تنها با چند کلیک ساده روی این قلم می‌توانید انجام دهید. از بین تمام کارهایی که با قلم اس پن جدید نوت 9 می‌توانید انجام دهید، این ویژگی واقعا شگفت‌انگیز بود.

گلکسی نوت 9

البته از این قلم برای نمایش اسلاید در ارائه‌ها، پخش موزیک، جستجو میان عکس‌ها و حتی پخش تصاویر گالری به صورت اسلاید هم می‌توانید استفاده کنید. تمامی این امکانات از طریق اتصال بلوتوث کم مصرف درون قلم و گوشی انجام می‌گیرند و ضمنا سامسونگ گفته در آینده نزدیک اپلیکیشن‌های بیشتری قادر به انجام دستورات این قلم خواهند بود.

همچنین در صورتی که از قلم اس پن خود دور شوید، گوشی به شما هشدار خواهد داد. اما بهتر بود یک ویژگی یا یرویس برای یافتن قلم اس‌ پن توسط سامسونگ عرضه می‌شد.

ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید دوربین نوت 9

متاسفانه هوش مصنوعی جدید به‌کاررفته برای دوربین 12 مگاپیکسلی دوگانه نوت 9 چیزی نیست که باعث هیجان‌زدگی شما شود.

نرم‌افزار هوش مصنوعی یک صحنه را آنالیز می‌کند و به سرعت تشخیص می‌دهد که شما برای مثال در حال عکسبرداری از یک گل، حیوان، انسان و یا چیز دیگری هستید. سپس دوربین نور، رنگ و کنتراست را برا ثبت تصویر تنظیم می‌کند.

این ویژگی خوب کار می‌کند و هنگامی که از ناهارتان برای اینستاگرام عکس می‌گیرید متوجه تفاوت‌های آن خواهید شد. اما سیستم بهینه ساز تصویر کمی کند عمل می‌کند و متاسفانه پیشنهاداتی را که روی صفحه نشان می‌دهد نمی‌توانید از روی صفحه کنار بزنید در حالی که در گوشی هوآوی پی 20 چنین امکانی وجود دارد.

گلکسی نوت 9

یک ویژگی خوب دیگر:

سیستم تشخیص ایراد در تصاویر. برای مثال زمانی که عکس می‌گیرید و کسی از افراد درون عکس چشمش بسته باشد یا نور پشت صحنه یبش از حد باشد یا هرچیزی که باعث شود عکس شما وضوح لازم را نداشته باشد، یک پنجره کوچک روی صفحه خواهد آمد و به شما اعلام می‌کند بهتر است این عکس را دوباره بگیرید.

دروبین نوت 9 قادر است در شرایط نوری مختلف دریچه دیافراگم را به خوبی باز و بسته کند و لنز 8 مگاپیکسلی سلفی هم می‌تواند تصاویر را در حالت پرتره ثبت کند. کیفیت تصاویر ثبت شده با هردو دوربین عالی هستند، البته لرزش ناچیز دست در تصاویر با نور کم باعث تار شدن تصاویر خواهد شد.

مطلب مرتبط: دوربین گلکسی نوت 9 کیفیت بی‌نظری دارد و همین امر باعث شد تا یک مطلب جداگانه برای دوربین این موبایل منتشر کنیم تا نمونه تصاویر گرفته شده با این پرچمدار جدید را ببینید.

باتری، سرعت سخت‌افزاری و اسپیکرها

قدرت باتری نوت 9 در تست‌ها بسیار عالی بود. گاهی اوقات البته ظرفیت باتری خیلی زودتر از انتظار کاهش پیدا می‌کند. نسخه آمریکایی نوت 9 به‌طور میانگین توانسته 19 ساعت و 20 دقیقه در تست‌های پخش ویدیو دوام بیاورد که نتیجه قابل قبولی محسوب می‌‌شود. ضمنا در تست‌های انجام شده با چیپست اکسینوس 9810 سامسونگ باتری توانست بیش از 20 ساعت دوام بیاورد.

در تست‌های سخت‌افزاری انجام شده در بنچمارک و تست‌های واقعی، نوت 9 واقعا عملکرد عالی داشت. برای مثال زمانی که بازی‌هایی مثل فورت نایت را انجام می‌دهید متوجه می‌شوید که نوت 9 در مقایسه با اس 9 خیلی گرم نمی‌شود و در هنگام استفاده از گوشی در اپلیکیشن‌های سنگین و سبک لگ و گیری در عملکرد دیوایس دیده نخواهد شد.

در آخر هم فرصت به اسپیکرهای نوت 9 می‌رسد که بلندی صدای آنها با اسپیکرهای اس 9 برابری می‌کند. البته مراقب باشید زمانی که گوشی را نزدیک گوشتان می‌برید دستتان روی اسپیکر زیرین گوشی نباشد.

در پایین می‌توانید جدول مقایسه گلکسی نوت 9 با دیگر گوشی‌های مطرح بازار را مشاهده کنید.

مقایسه گلکسی نوت 9

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫326 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا