تکنولوژی

گوشی هواوی Mate 20 Pro

هواوی یکی از آخرین پرچمداران موبایل در سال ۲۰۱۸ را معرفی کرد و این گوشی Mate 20 Pro است. 
گوشی همچون LG V40 دارای سه دوربین پشتی است گه هرکدام فاصله کانونی متفاوتی دارند.
این گوشی همانند Vivo Nex دارای سنسور اثر اگشت زیر صفحه نمایش است و همانند آیفون ۱۰ و او‍پو Find X این گوشی جدید هواوی هم دارای تشخیص سه بعدی چهره برای بازکردن قفل گوشی است.

Mate 20 Pro هواوی
و بالاخره این گوشی همانند سامسونگ گلکسی نوت ۹ دارای صفحه نمایش OLED رزولوشن بالا  با ۶.۴ اینچ است. 
به نظر می‌رسد رقیب نزدیک هواوی و هدف اصلی این شرکت در عرضه این گوشی رقابت و چیره شدن بر گلکسی نوت ۹ سامسونگ بوده است. خود هواوی در جلسه رونمایی این گوشی در لندن گفت که گوشی پرچمدار این شرکت ۲۲ درصد ثبات بیشتر عملکرد در هنگام بازی کامپیوتری و ۱۴ درصد عملکرد بهتر مصرف انرژی دارد. 
گوشی جدید هواوی همچنین دارای قابلیت شارژ بی سیم است اما هواوی در گوشی میت جدیدش از این هم فراتر رفته و به نوعی از قابلیت شارژ برعکس هم برخوردار است یعنی شما می‌توانید با استفاده از یک Mate 20 Pro گوشی گلکسی نوت ۹ و یا آیفون ۱۰ یا ۱۰ اس خود را شارژ کنید.

Mate 20 Pro هواوی

Mate 20 Pro هواوی

پردازنده این گوشی قدرتمند یک پردازشگر ۷ نانومتری Kirin 980   است که هواوی امسال در نمایشگاه IFA معرفی کرد. هواوی با این پردازنده رکوردهای زیادی را شکسته است. 
پردازنده این گوشی  هواوی همانند پردازنده A12 Bionic شرکت ال که روی iPhone XS به کار رفته از 6.9 میلیارد ترانزیستور تشکیل شده و از ابزار اختصاصی پردازش AI هم برخوردار است. 
در این گوشی هواوی که از سنسور مونوکروم ( برای تولید عکسهای سیاه و سفید ) خسته شده و آن  را کنار گذاشته است. در مقابل یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی، یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی با زاویه باز و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای تله فوتو مجموع دوربین‌های این گوشی را تشکیل می‌دهند که به همراه یک فلاش به صورت یک مربع بزرگ پشت موبایل قراره گرفته‌اند.

Mate 20 Pro هواوی

گوشی Mate 20 Pro دارای یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی است اما حتی با یک باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری هم بسیار لاغر است. این گوشی همچنین دارای استاندارد مقاومت در برابر گردوخاک و آب IP68 است.

قیمت این گوشی که دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه است ۱۰۴۹ پوند اعلام شده و فروش آن از همین امروز آغاز شده است.


منبع : آي تی ایران

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا